جک ولش در سال 1928 در آمریکا به دنیا آمد. کارشناسی مهندسی شیمی را از دانشگاه ام.آی.تی و کارشناسی ارشد و دکترای همان رشته را از دانشگاه ایلی نویز گرفت. وی پس از طی مراحل مختلف مدیریتی در بخشهای مختلف شرکت جنرال الکتریک، در سال 1980 در 45 سالگی به عنوان نوزدهمین مدیرعامل شرکت 120 ساله جنرال الکتریک به کار مشغول شد. او بلافاصله انقلاب جدیدی را در شرکت آغاز کرد و به کارکنانش دستور داد همه وقت هــدردادن های دیوانسالارانه و بودجه بندیهای فریبنده را کنار بگذارند. وی سپس با کوچک سازی شرکت به استفاده از اندیشه تمامی کارکنان در بهبود فعالیتهای شرکت دست زد. این فعالیتها همراه با توسعه نگـــــــرش 6 سیگما و ورود به حوزه فعالیتهای شبکه ای سبب شد که سهام 100 دلاری شرکت در ابتدای شروع به کار او به بیش از دو هزار دلار برسد و درنتیجه سود سالانه 27 میلیارد دلاری سهام به 80 میلیارد دلار و دارایی 25 میلیارد دلاری به 400 میلیارد دلار افزایش یابد. جک ولش پس از 40 سال حضور در جنرال الکتریک که 20 سال آخر آن در بالاترین پست اجرایی (مدیرعاملی) سپری شد الگوی موفقی از آینده نگری و فداکاری و تدبیر و مسئولیت را در مقابل مدیران در سطح جهان قرار داد و خود را شایسته نامزدی مدیر برتر قرن بیستم کرد.
برنامهریزی استراتژیک به مفهوم برنامهریزی آینده یک سازمان است، یعنی جهتی که سازمان میخواهد در آن جهت حرکت کند و برنامهریزی استراتژیک فناوری اطلاعات برای هر سازمان، سندی است که معماری اطلاعات سازمان را در پرتو ملاحظات استراتژیک مانند ماموریت، اهداف و اولویت های سازمان تعیین کرده و برنامه اجرایی لازم برای دستیابی به سیستم ها و پایگاههای اطلاعاتی را در سطح سازمان تعیین میکند. به عبارت دیگر، برنامهریزی استراتژیک فناوری اطلاعات منشور و برنامه کلان سازمان در زمینه سیستمهای اطلاعاتی و به طور کلی، فناوری اطلاعات است.
Source: Journal of Strategic Marketing; Dec2005, Vol. 13 Issue 4, p275-291
Abstract: In today"s environment, companies of all sizes need to practice customer relationship marketing to gain a competitive edge. This is feasible if CRM becomes an integrated part of the marketing management paradigm. The paper suggests adding a fifth P to the marketing mix framework to seek such integration. The fifth P refers to profiling the customer. A managerial model of CRM is presented with propositions for future research on the subject
Source: Total Quality Management & Business Excellence; Jul 2006, Vol. 17 Issue 6, p669-684
Abstract: In order to manage public organizations strategically, both the strategic management and the total quality management theory indicates a limited number of "strategic ives or goals" to be defined. These ives, which have to be specific but qualitative statements of commitment, constitute the vital foundation for defining strategic targets, hence for action plans, resource a plans, and budget preparation. However, defining strategic ives through ad hoc processes usually do not result in an effective set of statements. Through our training and consulting experience, gained in the midst of a wide and strong wave of re-shaping of public institutions in our country, we have come to develop a structured process for defining strategic ives. In this paper, we first review the strategic management literature in general, and with regard to methods for defining "the right" strategic ives. We then introduce a workable process that is participatory, creativity enhancing, and consensus building.