منبع::راهکار مدیریت
نویسنده : جهانگیر، مهدی
چکیده
در این مقاله ERP ، نرمافزار برنامهریزی منابع سازمانی (Enterprise Resource Planning) تعریف می شود و نقش و کارکرد آن شرح داده می شود. در ادامه هزینه های واقعی و پنهان آن بررسی می شود و به دلایل شکست پروژه های ERP و مزایا و معایب آن اشاره می شود.
کلیدواژه : نرم افزار یکپارچه سازمانی ؛ سیستم اطلاعاتی سازمانی ؛ نرم افزارهای اطلاعاتی سازمان ؛ سیستم های رایانه ای سازمان ؛ Enterprise Resource Planning ؛ نرمافزار برنامهریزی منابع سازمانی ؛ ERP
مولف: ایثار باتمان قلیچ
منبع: راهکار مدیریت
چکیده: در این مقاله دورکاری تعریف می شود و مثال ها و مصادیقی از آن ارائه می گردد. سپس مزایای سازمانی، فردی، اقتصادی و اجتماعی کار از راه دور هم چنین مزایای دورکاری در ایران بررسی می شود. در ادامه به مشاغل مناسب دورکاری اشاره می شود. مشاغل نامناسب برای کار از راه دور، مشاغلی که بیشترین استفاده را از کار از راه دور می برند، مشکلات کار از راه دور برای سازمان های ایرانی، راه های گسترش کار از راه دور، آمارهایی از گسترش کار از راه دور و آمارهایی از شاغلان کار از راه دور دیگر مطالب این مقاله را تشکیل می دهند.
ادامه مطلب ...
مقدمه: بیشتر مدیران حرفه ای به اهمیت مذاکره در زندگی واقفند، زیرا زمان قابل توجهی از زندگی حرفه ای خود را صرف مذاکره می کنند. به علاوه، زندگی شخصی شان هم با مذاکره همرا ه است. موفقیت و اثر بخشی حرفه ای آنان به شدت متأثر از توانایی آنها در هنر و فن مذاکره است.این مهارت یا ناشیگری آنان در مذاکره است که نظر مدیران، همکاران، زیر دستان، مشتریان، رقبا و سایرین را درباره موفقیت کاری شان شکل می دهد. مدیران، زمان و کوشش بسیاری را صرف مذاکره می کنند، اما معدودی از آنان هنر و دانش مذاکره را به درستی می دانند.از این رو، بسیاری از مدیران حرفه ای نیازمند رویکرد بهینه در طرح ریزی و اجرای مذاکرهها هستند.
منبع:TMBA
فاطمه جابری (دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات)
چکیده:
در این مقاله ابتدا تعریف نگرش آورده شده است که ترکیب شناختها، احساسها و آمادگی برای عمل نسبت به یک چیز معین را نگرش شخص نسبت به آن چیز می گویند.نگرش یکی از عوامل تاثیر گذار بر رفتار مصرف کننده است که دارای ویژگیهایی می باشد.سپس شکل گیری نگرش که به چهار طریق صورت می گیرد(رفع نیازهای شخصی، کسب اطلاعات در باره ی موضوع خاص، تعلق گروهی و شخصیت فرد) بیان شده است.و از آنجایی که با تغییر در نگرش تغییر می توان به تغییر در رفتار هم دست یافت، مواردی برای تغییر نگرش مصرف کننده آمده است.
ادامه مطلب ...منبع:TMBA
درس رفتار مصرفکننده (دکتر حیدرزاده عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی)
امیر محمدی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین
بررسی تاریخچه مفهوم
دردهه ۱۹۵۰ هنگامی که مفهوم خرید آنی ، تنها به عنوان یک مفهوم ، رسمیت پذیرفته شده بود ، درکی بدین منوال گسترش یافته بود که خرید آنی یک مفهوم یک بعدی و ساده است . ادبیات آن زمان ، خرید آنی را مترادف و برابر با خرید بدون برنامه ریزی می دانستند(Clover, 1950, West, 1951).این تعریف کم عرض و ساده ، شاید نتیجه تحقیقات محدود در این حیطه ، از جهت اینکه خرید آنی مفهومی جدید درآن زمان بود.پیرون (۱۹۹۱) مطرح کرد که در طی آن زمان بیشتر از مصرف کننده ، خرید مورد توجه محققان بوده است.این دید به خرید آنی یک دهه بعد به درک کاملتری ، تکامل یافت. ادبیات آن زمان ،این موضوع که ، خرید بدون برنامه ریزی تنها یک الزام برای خریدهای آنی است اما شرط کافی برای خریدهای به اصطلاح آنی نامیده می شوند ، نیست ، پذیرفته شده بود (Stern, 1962, Kollat and Willett, 1967)
منبع : مدیران ایران
خلاصه:اینها چند علامت هشدار دهنده هستند که در زیر آورده ایم و پیشنهاداتی نیز برای کمک به شما برای جلوگیری از بروز این مشکلات ارائه می دهیم تا بتوانید فرصت های موفقیت خود را بالاتر ببرید.
کلمات کلیدی: ۱۲ اشتباه مؤسسین شرکتها در آغاز کار .
۱) دلایل معقول و صحیحی برای شروع این کار ندارید
اگر تازه از کار قبلی اخراج شده اید، بگذارید مدتی زمان بگذرد تا بتوانید نقاط ضعف و قدرت خود را تا حدی بشناسید قبل از اینکه پول و انرژی خود را در یک کار مخاطره آمیز بریزید مگر اینکه قبلاً تحقیقات لازم را انجام داده باشید. نقشه ای برای زود پولدار شدن وجود ندارد. از طرف دیگر، اگر این کاری است که از مدتها پیش می خواستید انجام دهید و تحقیقات خود را انجام داده اید، نقشه ای برای کار دارید و خوب جوانب کار را در نظر گرفته اید، رویاهایتان را دنبال کنید—اما با چشمانی کاملاً باز.
منبع : روزنامه ایران، چهارشنبه 19 اردیبهشت 1386، سال سیزدهم، شماره 3633، صفحه 19.
چکیده
در این مقاله موضوع قاطعیت مورد بررسی قرار می گیرد. قاطعیت یکی از مهارتهای انسانی است که هر مدیری باید از آن بهره مند باشد. البته قاطعیت را نباید با پرخاشگری و ترساندن دیگران از خود اشتباه گرفت. تعریف قاطعیت، مراحل اعمال قاطعیت، کارکردهای قاطعیت، حقوق انسانی و قاطعیت، و زمان قاطعیت مباحث این مقاله را تشکیل می دهند.
کلیدواژه : قاطعیت ؛ ارتباطات اجتماعی ؛ حقوق فردی ؛ حقوق انسانی ؛ مدیریت قاطعیت
منبع : روزنامه همشهری، شنبه 16 دی 1385، سال پانزدهم، شماره 4176، صفحه 17.
چکیده
این مقاله به موضوع مهارت گوش دادن می پردازد و اهمیت و کارکرد آن را تشرح می کند و نکاتی ساده برای بهبود و تقویت مهارت گوش دادن ارائه می نماید.
کلیدواژه : گوش دادن ؛ مهارت گوش کردن ؛ ارتباط ؛ شنویدن
آدمی در قرن حاضر به تواناییهای متعددی نیاز دارد که هر کدام میتواند به نوعی در روند زندگی و کار او تاثیرگذار باشد. از این میان، توانایی برقراری ارتباط و ایجاد مناسبات اجتماعی از جمله مهمترین مهارتهاست. همه ما در هر پست و منزلت شغلی، مطمئناً با افراد زیادی روبهرو هستیم که شاید نیمی از زمان حضورمان در اجتماع به آنها اختصاص دارد و مهمترین پل ارتباطی میان ما از طریق «گوش دادن» صورت میگیرد.
در این مقاله ارتباط و کاربرد TRIZ در مدل کانو شرح داده می شود و این نتیجه گرفته می شود که تلفیق این دو مدل، کامل ترین مفهوم را در پویایی کیفیت و توانایی عملی جهت کشف آن، مطرح می کنند.
ادامه مطلب ...