MBA

Master of Business Administration

MBA

Master of Business Administration

کاربرد پورتال های سازمانی در مدیریت زنجیره تأمین


کاربرد پورتال های سازمانی در مدیریت زنجیره تأمین
 
رویکردی که امروزه جهان تجارت را در نوردیده است، مبتنی بر مشتری و نیازهای او می باشد. به این مفهوم که ارائه دهندگان کالا و خدمات در کنار توجه به کیفیت محصول یا خدمت ارائه شده، کلیه فعالیت هایی را که منجر به نوعی ارزش افزوده برای مشتری می شود، در نظر می گیرند. این رویکرد اصطلاحاً مشتری – مدار[1] ]6 [ نامیده می شود. از سوی دیگر، نهادهای تولیدی و اقتصادی علاوه بر پرداختن به سازمان و منابع داخلی، نوعی احساس نیاز نسبت به مدیریت بر منابع خارجی مرتبط با سازمان دارند.
ادامه مطلب ...

جامعه اطلاعاتی و توسعه

منبع:نوشته: ملوک السادات بهشتی- مرکز اطلاعات و مدارک علمی ایران
خلاصه:برای همنوا کردن فرآیند توسعه، تدارک راهنمایی برای تبادل اطلاعات در کشورهای در حال توسعه دارای اهمیت است. نظام ملی اطلاع‌رسانی کشور باید نیازهای اطلاعاتی و حرفه ای پژوهشگران، برنامه ریزان، مدیران اجرایی، مشاوران و گروه های آموزشی را تامین کند.

ادامه مطلب ...

هشت روش برای بهتر کردن بخش خدمات به مشتریان

 دیباچه:
بهتر کردن خدمات به مشتریان آسانتر و ساده گردیده است؛همان طور که می دانید بخش خدمات مشتریان یکی از بخش های حیاتی در هر تجارت می باشد .
شما با کمک و همیاری این بخش به راحتی قادر خواهید بود که موقعیت شرکت خودتان را بین رقبا ترفیع دهید و تعداد مشتریان خود را به همان میزان که می خواهید افزایش دهید . و مدیریت دراین قسمت ضرورت و نقشی بلامعارض دارد . در غیر این صورت مشتریانی به شرکت و تجارت شما وارد خواهند شد که:
اولا زیاد سود آورنیستند ،
ثانیا برای مدت زمان طولانی ، دوام نخواهند یافت .

ادامه مطلب ...

مدیریت کوکائینی

مدیریت کوکائینی

منبع:وبلاگ خانه مدیران
خلاصه:در بحث مدیریت نقش مدیران به عنوان رهبر و کنترل کننده از اهمیت قابل ملاحظه ای برخوردار است. جهت دست یابی به سازمانی موفق و کارآمد که در آن کارکنان خلاق به عنوان کلیدی ترین و مهم ترین منابع سازمانی محسوب می گردند. محیطی آرام، سالم و بدون تنش مورد نیاز است؛ و این موهبت از سوی مدیرانی لایق و آگاه از دانش روز مدیریت حاصل می گردد.


ادامه مطلب ...

حکایت : ورشکستگی

منبع : روزنامه همشهری

کلیدواژه‌ها :ورشکستگی ؛ جذب مشتری ؛ بازاریابی
--------------------------------------------------------------------------------

در حال ورشکستگی بود. مغازه گز و سوهان‌فروشی در کنار جاده بین‌شهری داشت. شب عید پارچه بزرگی به در مغازه زد. نوشته بود گز و سوهان با 4 ماه خدمات پس از فروش. مشتریان زیادی برای پرسش در مورد خدمات پس از فروش گز و سوهان به این مغازه مراجعه کردند و او با فروش بالا از ورشکستگی نجات یافت.

 

سازمان با عملکرد برتر


چکیده

تحولات فزاینده و فشارهای رقابتی موجود در محیط سازمانها ضرورت تمرکز بر نوآوری، ارتقا کیفیت، بهبود خدمات به مشتری، سرعت و کاهش هزینه را تشدید کرده است. ناتوانی ساختارها و الگوهای سنتی حاکم برکسب وکار در برآورده ساختن انتظارات و خواسته های ذینفعان باعث رواج رویکرد جدید سازمانی شده است که می کوشد از طریق طراحی و ایجاد سازمانهای با عملکرد برتر پاسخگوی خواسته های به حق ذینفعان باشد. در این مقاله با بهره گیری از بررسی تحلیلی و مطالعه تطبیقی تحقیقات انجام شده ویژگیهای این گونه سازمانها بررسی و عواملی چون ماموریت و چشم انداز، تفکر استراتژیک، اهداف بلند پروازانه، رهبری، کارکنان، ارزشهای محوری مشترک، فرهنگ، فن آوری و فرایندها به عنوان ویژگیهای عمده یک سازمان با عملکرد برتر شناسایی شده است.

ادامه مطلب ...

تصمیم گیری بعنوان یکی از مهارتهای مدیریتی

نویسنده : محی الدینی، پریسا

منبع: راهکار مدیریت

چکیده

به طور کلی تصمیم گیری یک فرآیند ذهنی است که تمام افراد بشر در سراسر زندگی خود با آن سرو کار دارند. فرآیند تصمیم گیری در پرتو فرهنگ، ادراکات، اعتقاد و ارزش ها نگرش ها، شخصیت، دانش و بینش فرد صورت می گیرد و این عوامل بر یکدیگر تأثیر متقابل دارند. در مدیریت معاصر تصمیم گیری به عنوان فرآیند حل یک مسأله تعریف شده است و اغلب به تصمیم گیری، حل مسأله نیز گفته می شود. می توان گفت تمام فعالیت ها و اقداماتی که در همه زمینه ها توسط افراد بشر انجام می شود، حاصل فرآیند تصمیم گیری است. این مقاله فرایند تصمیم گیری را مورد بررسی قرار می دهد.

ادامه مطلب ...

مدیریت پروژه: تعریف، تاریخچه، کارکرد، استاندارد و حوزه ها

چکیده

این مقاله به موضوع مدیریت پروژه می پردازد. ابتدا پروژه تعریف می شود. سپس مدیریت پروژه و اجزای آن شرح داده می شوند. در ادامه کارکرد و نقش مدیریت پروژه مورد بررسی قرار می گیرد و پس از آن استانداردهای مطرح برای مدیریت پروژه و حوزه های موضوعی آن شرح داده می شوند.

ادامه مطلب ...

خطای انسانی

چکیده

خطا جزیی از انسان است و این جمله هنوز به عنوان جزیی از شخصیت وجودی ما انسانها تعریف می شود. در حالی که سازمانها تلاش می کنند به سطح خطای صفر برسند ولی این هدف یک هدف دست یافتنی نیست. تا زمانی که عملکرد انسانها در یک محیط پیچیده صورت می گیرد خطا اتفاق خواهد افتاد و احتمال این امر در شرایط استرس، اضافه کاری و خستگی افزایش می یابد. سازمانها باید خطاها را به صورت کارآمد مدیریت کنند و از این طریق احتمال خطا و تاثیرات ناشی از آن را کاهش دهند. در این مقاله مفهوم خطای انسانی، انواع و اجزاء و عوامل آن مورد بررسی قرار می گیرند.

ادامه مطلب ...