MBA

Master of Business Administration

MBA

Master of Business Administration

تامین مالی کسب و کار به زبان ساده

منبع: راهکار مدیریت
نویسنده : نصیری، احسان
چکیده

وقتی در کلاس هایم درباره کارآفرینی صحبت می کنم بسیاری از فراگیران اولین کلمه ایی که بکار می برند کمبود سرمایه اولیه است.در این مطلب شش راه تامین سرمایه اولیه برای شروع کسب وکار را برای شما توضیح می دهم.

کلیدواژه : تامین سرمایه ؛ تامین پول ؛ وام ؛ انتشار سهام ؛ کمبود پول
ادامه مطلب ...

مدرنیسم و پست مدرنیسم در سازمانها

منبع: راهکار مدیریت
نویسنده : قدمیاری، حسین

چکیده

این نوشتار با مروری اجمالی براندیشه‌های ظهور نوگرایی و رویکرد تکامل یافته و انتقادی پس از آن تحت عنوان پست مدرنیزم یا فرانوگرایی در زمینه‌های مرتبط با مفهوم سازمان، ابتدا به معرفی و مقایسه برخی ویژگیهای سازمانهای نوین (مدرن) با سازمانهای فرانوین (پست مدرن) می پردازد و سپس به برخی از ابعاد فرایند رهبری در سازمانهای پست مدرن بخصوص زمینه‌های مطالعاتی آن اشاره می‌کند.

کلیدواژه : مدرنیسم ؛ نوگرایی ؛ پست مدرنیسم ؛ فرا نوگرایی

 

ادامه مطلب ...

عوامل موثر بر تمایل ترک شغل کارکنان

مولف/مترجم: ابراهیم علیزاده
منبع: دوماهنامه توسعه انسانی پلیس-شماره 11
منبع:  www.SYSTEM.parsiblog.com
چکیده: هدف از مقاله حاضر، بررسی رابطه بین تمایل به ترک شغل با مولفه‌های تعهد سازمانی، تناسب فرد-سازمان، خشنودی شغلی، فشارهای روانی ناشی از محیط کار است. نتایج به دست آمده نشان می‌دهد که بین مولفه‌های تعهد سازمانی، مولفه‌های تناسب فرد-سازمان، مولفه‌های خشنودی شغلی و عدالت سازمانی با تمایل به ترک شغل رابطه منفی، و بین مولفه‌های فشارهای روانی ناشی از محیط کار با تمایل به ترک شغل رابطه مثبت وجود دارد. همچنین بین تمایل به ترک شغل با سن، طبقه شغلی و استخدام رسمی رابطه منفی و با سطح تحصیلات رابطه مثبت دارد؛ اما، مطالعات انجام گرفته در زمینه ارتباط بین جنسیت و تمایل به ترک شغل به نتایج بسیار متناقضی منجر شده است.
کلید واژه‌ها: تمایل به ترک شغل، تعهد سازمانی، تناسب فرد-سازمان، خشنودی شغلی، ابهام نقش، تعارض نقش، تکراری بودن نقش، پیش بینی 

ادامه مطلب ...

جایگاه و نقش سیستم های اطلاعات جغرافیایی (GIS) در مدیریت بازاریا

منبع:www.crmroom.com
ارزشمندی فناوری اطلاعات و سیستم های اطلاعات جغرافیایی در کسب و کارها و صنعت بازاریابی هیچگاه بیشتر و چشمگیرتر از امروز نبوده است. کسب و کارهای کوچک و بزرگ بطور یکسان میتوانند سیستم-های اطلاعات جغرافیایی را به عنوان یک ابزار تحلیل ضروری و اجتناب ناپذیر در انتخابهای مختلف، تحلیل مناطق بازاری، مدیریت مناطق فروش، نمایش و به تصویر کشیدن مشتریان، مسیریابی فروش و خدمات و نیز تدوین استراتژیهای تجاری بدانند و از آن استفاده کنند.
ادامه مطلب ...

مدیریت کوکائینی

مدیریت کوکائینی

وبلاگ خانه مدیران
در بحث مدیریت نقش مدیران به عنوان رهبر و کنترل کننده از اهمیت قابل ملاحظه ای برخوردار است. جهت دست یابی به سازمانی موفق و کارآمد که در آن کارکنان خلاق به عنوان کلیدی ترین و مهم ترین منابع سازمانی محسوب می گردند. محیطی آرام، سالم و بدون تنش مورد نیاز است؛ و این موهبت از سوی مدیرانی لایق و آگاه از دانش روز مدیریت حاصل می گردد.

این دیدگاه از منظر دیگری به مدیریت می نگرد زمانی که احساس شود می تواند باعث اضمحلال کارکنان و پسرفت سازمان شده و نهایتا آنان را از هدف اصلی دور می نماید.
مدیریت(managment) کوکائینی(Erythroxyloncoca) مرگ سازمان(Organization Date) نیروی انسانی (Labor) کارآیی(Efficiency) اثر بخشی(Effectivness) خستگی(Fatigue) کارآموزی ضمن کار(on the job train
ادامه مطلب ...

شما هم می توانید ثروتمند شوید !

شما هم  می توانید ثروتمند شوید !

منبع:نویسنده : ندامفاخری
خلاصه:ادعای بزرگی است اما د راین مقاله به شما ثابت خواهم کرد پولدار شدن ساده تر از آنست که فکرمیکنید !با ترکیب سه چیز درآمد ، انظباط و زمان شما هم می توانید صاحب سرمایه ی قابل توجهی شوید.
برای استفاده از این روش کافی است سه اصل را بخاطر بسپارید :

۱. مهم ترین اصلی که در مورد سرمایگه گذاری باید بدانید آنست که ثروتمند شدن ساده است اما آسان نیست !
۲. اصل دوم به شما می گوید که هیچ عذری در هیچ مرحله ی از کار از شما پذیرفته نیست !هیچ عذری !
۳. تعلل کافی است از همین امروز ، با اعتقاد راستین به دو اصل قبل وارد میدان شوید ؛ شما تنها به سه چیز احتیاج دارید : درآمد ، زمان و نظم
ادامه مطلب ...

مقاله هوش تجاری و تصمیمات کلان سازمانی

مولف/مترجم: امین گلستانی

منبع: ماهنامه تدبیر-سال هجدهم-شماره 190

چکیده: در این نوشتار آثار مثبتی که هوش تجاری (BI=BUSINESS INTELLEGENCE) بر تصمیمات عمده و کلان سازمانی دارد اشاره شده است و به عمده موارد قابل توجه در معماری هوش تجاری و مزایای آن به همراه نحوه برخورد و نوع پیاده سازی آن پرداخته شده است، هوش تجاری نه به عنوان یک ابزار یا یک محصول و یا حتی سیستم، بلکه بعنوان یک رویکرد جدید در معماری سازمانی بر اساس سرعت در تحلیل اطلاعات به منظور اتخاذ تصمیمات دقیق و هوشمند کسب و کار در حداقل زمان ممکن مطرح شده است. در این مقاله، دلایل لزوم استفاده با تشریح اهداف آن، ضمن معرفی تکنیک‌های عمومی، مورد بررسی قرار گرفته است.

ادامه مطلب ...

فرایندارتباطات منسجم بازاریابی

مولف/مترجم:حمیدرضا بیرانوند

چکیده
اشباع بازارها، تشدید رقابت، تغییر در سلیقه ها و نیازهای مشتریان، شرکتهای ایرانی را با چالشهای متعددی در فعالیتهای بازرگانی و صنعتی مواجه کرده است. در این شرایط شرکتهایی که بتوانند از ابزار و امکانات در دسترس خود همانند طراحی و توسعه کالاهای جدید، تجدید ساختار کانال توزیع و ارایه محصولات با کیفیت بالا و قیمت مناسب و همچنین تبلیغات موثر به درستی استفاده کنند می توانند بر این چالشها فائق آمده و بقای مداوم خود را تضمین کنند.

ادامه مطلب ...

اندیشه های راسل ایکاف

راسل ایکاف (RUSSEL ACKOFF) در سال 1919 در آمریکا متولد شد. لیسانس معماری و دکترای فلسفه علم را از دانشگاه پنسیلوانیا اخذ کرد. از آن پس تاکنون به عنوان استاد رشته فلسفه علم و علوم سیستم ها در این دانشگاه مشغول به کار بوده است. ایکاف 22 کتاب و بیش از 200 مقاله تألیف و منتشر کرده است. او به عنوان محقق و معلم با بیش از 250 شرکت ارتباط داشته است. ایکاف را به عنوان مرد رنسانس می شناسند: یک معمار، فیلسوف، طراح شهر، محقق در عملیات و متخصص در حل مسئله و نظریه سیستم ها. کتاب تحقیق در عملیات او که در سال 1957 منتشر شد کتاب آموزشی پیشتاز محسوب می شد. او مؤسس و رئیس موسسه مشاور و مدیریت INTERACT است. ایکاف بنیانگذار رویکرد انقلابی در برنامه ریزی و نظریه پرداز برنامه ریزی تعاملی است.

ادامه مطلب ...

مرکز رشد مجازی فناوری اطلاعات و ارتباطات

دکتر جعفر محمودی
jmahmudi@yahoo.com
مهندس علیرضا فیضیان
alirezafeyzian@yahoo.com


چکیده
با توجه به نقصان عمده مراکز رشد فناوری (TECHNOLOGY INCUBATORS) و محدودیت جغرافیایی آنها در حمایت از بنگاههای کوچک و متوسط و کارآفرینان، بسیاری از شرکتهای نوپا از جامعه هدف، که نیاز مبرمی به حمایتهای انکوباتوری دارند، نمی توانند مستأجران حقیقی مراکز رشد موجود باشند. «مرکز رشد مجازی فناوری اطلاعات و ارتباطات» تصمیم دارد تا از طریق ایجاد امکانات مجازی و متدولوژی آموزش الکترونیک، اهداف یک مرکز رشد حقیقی را تا حد امکان در قالب یک طرح مجازی محقق سازد. این مرکز قصد دارد تا امکانات بهتری را جهت دسترسی آسان و ارزان به آموزشهای مداوم مورد نیاز و خدمات مشاوره*ای برای جامعه هدف (دانشجویان، فارغ التحصیلان، مخترعان و شرکتهای کوچک و متوسط فناور و تمامی افراد حقیقی و حقوقی آشنا به دانشهای نوین در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات) فراهم سازد.

ادامه مطلب ...