MBA

Master of Business Administration

MBA

Master of Business Administration

مهم ترین استراتژی های بازاریاب های B2B

مهم ترین استراتژی های بازاریاب های B2B

برای بازاریابهای B2B، بازاریابی از طریق پست الکترونیک (eMail Marketing) یکی از موفق ترین ابزارها برای ایجاد نتایج بسیار خوب در حداقل زمان ممکن است. این روش نه تنها به شما در جهت رسیدن به مخاطبان هدفمند (Targeted Prospects) با حداقل هزینه کمک می کند، بلکه شما می توانید جهت تماس با میلیونها مشتری بالقوه در ظرف چند دقیقه، از این روش استفاده کنید.
ادامه مطلب ...

۱۰۱ نکته مدیریت تغییر

۱۰۱ نکته مدیریت تغییر

خلاصه:امروزه تغییر مهم‌ترین عامل مؤثر در مدیریت کسب و کار موفق محسوب می‌شود. سازمان‌ها (و افراد شاغل در آنها) باید نگرش مثبتی نسبت به مساله تغییر داشته باشند تا از این طریق توان رقابتی خود در بازارهای تهاجمی امروزی را حفظ کنند. عدم توجه به یک روند در حال تغییر ممکن است بسیار پرهزینه باشد. این مقاله به مدیران می‌آموزد که برای بقای خود چگونه همواره یک گام از رقبا جلوتر باشند، روند تغییرات را تعیین کنند، و رهبری یک پروژه تغییر را بر عهده بگیرند.

این مقاله در قالب ۱۰۱ نکته کلیدی طراحی شده و به مدیران توصیه می‌شود علاوه بر مطالعه دقیق به آن عمل کنند.

ادامه مطلب ...

مفاهیم مدیریت زنجیره تامین

مفاهیم مدیریت زنجیره تامین

مدیریت زنجیره تامین
امروزه مدیریت زنجیره تامین به عنوان یکى از مبانى زیر ساختى پیاده‌سازى کسب و کار الکترونیک در دنیا مطرح است. هدف این مقاله مرورى بر مباحث مدیریت زنجیره تامین است و در آن پس از بیان مفاهیم آن، ارتباط آن با تجارت الکترونیک و به طور کلى نقش آن در فناورى اطلاعات مورد بررسى قرار گرفته است. این مقاله سعى دارد تا با روشن کردن مفاهیم اصلى مدیریت زنجیره تامین جایگاه آن را در توسعه فناورى اطلاعات به ویژه تجارت الکترونیک تبیین کند.
ادامه مطلب ...

نقش اینترنت در خلق ارزش

نقش اینترنت در خلق ارزش

مقدمه
امروزه کاربرد و استفاده از اینترنت و کسب و کارهای الکترونیکی توسط شرکتها به امری رایج و شایع تبدیل شده است. راه رسیدن به این کسب و کارهای الکترونیکی، استفاده از اینترنت و خدمات آن است که می تواند یک رسانه بسیار مهم برای پیدا کردن مشتری و حفظ و نگهداری آن دانست.
با توجه به اینکه فناوری های اطلاعاتی در حال رشد بوده و تمامی قشرهای جامعه از این فناوریها استفاده می کنند ، می توان به اینترنت به عنوان وسیله ای برای ایجاد فعالیت‌‌های نوی سازمانی ، خلق ارزش در زنجیره ارزش ، ایجاد استراتژی های تجاری با بالاترین کارایی و در نهایت راهی برای کسب مزیت رقابتی نگاه کرد.
ادامه مطلب ...

تحول اداری ومدیریت تحول

تحول اداری ومدیریت تحول
مدیران ایران

امروزه در عصر ارتباطات و انفجار اطلاعات، ادارات و سازمانهای کارآمد، نیاز به بهبود، توسعه و گسترش عملیات اجرایی دارند و تغییر و تحولات سریع محیطی، تحول و بهبود را در موقعیت های مختلف اجتناب ناپذیرکرده است.
درعصر حاضر سازمانهای پویا برای انجام وظایف خود با مسائل بسیاری مواجهند و به تناسب نوع کار، روشهای اجرایی خاصی را درجهت دستیابی به اهداف خود طراحی و اجرا می کنند که باتوجه به تحولات مختلف درزمینه های اجتماعی ـ اقتصادی ـ فرهنگی و... یکی از شرایط اساسی درتحقق اهداف و موفقیت درکار به روز نگه داشتن روشهای انجام کار و بهینه کردن آنهاست.
روز نگه داشتن روشهای انجام کار و بهینه کردن آنهاست.
ادامه مطلب ...

ارتباط زنجیره تامین با مدیریت سفارش در سازمان

ارتباط زنجیره تامین با مدیریت سفارش در سازمان

امروزه شناسایی نیازهای مشتری و سعی در برآورده ساختن آنها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و سهم بسزایی در موفقیت شرکت‌ها ایفا می‌کند.
مدیریت زنجیره تامین از جمله راهکارهایی است که در صورت اجرای صحیح، می‌تواند به شرکت‌ها کمک کند که تا حد زیادی خود را به منظور فوق نزدیک نمایند. با گذشت زمان در سراسر دنیا سازمان‌ها دریافته‌اند که فقط تغییرات تدریجی راهگشای مشکلات کنونی سازمان‌ها نیست و گاهی برای بقای سازمان لازم است تغییراتی به صورتی اساسی و زیربنایی در سازمان ایجاد شود. امروزه در سراسر دنیا این تغییرات انقلابی را با نام مهندسی مجدد می‌شناسند.
ادامه مطلب ...

اصل پیتر (The Peter Principle):

اصل پیتر ادعا میکند ادعا میکند که در سازمانها کارکنان به علت نشان دادن شایستگی در یک شغل ، به شغل بالاتر ارتقا پیدا میکنند و این روند تا زمانی ادامه می یابد که به حد بی کفایتی در یک شغل می رسند و در همان جا باقی می ماننند. از این رو ما اغلب در سازمان ها با افرادی برخود می کنیم که شایستگی شغل خود را ندارند و این عارضه ای است که گریبان گیر بیشتر سازمانهاست. واضع این اصل ، که نویسند ای به نام لارنس پیتر است ، به ذکر مواردی متعدد می پردازد که در آن ها کارمند در طول خدمت خود به مشاغل بالاتر گمارده شده و زمانی به حد بی کقایتی رسیده در همان شغل متوقف شده است. بدین ترتیب پیتر معتقد است که در سلسله مراتب سازمانها همه کارکنان مشتاق هستند با به حد بی کفایتی برسند و علم سلسله مراتب شناسی( hierarchiolgy) باید این ضایعه را مورد بررسی و تدقیق قرار دهد. امروزه همه سازمان ها از سلسله مراتب استفاده می کنند و باید در شناخت عوارض آن نیز هشیار باشند، اصل پیتر این آگاهی را به آنان ارزانی میدارد.

 

اتحادیه تجارت آزاد اروپا (افتا)

بسیاری از کشورهای اروپایی که عضو اتحادیه اروپا نبودند در سال 1960، در واکنش به تاسیس اتحادیه اورپا، « افتا» را تاسیس کردند. کشورهای عضو افتا در صدد گسترش تجارت بین خودشان و برقرار کردن رابطه با اتحادیه اروپا از طریق افتا بودند و تمایل نداشتند به طور چداگانه با اتحادیه اروپا ، رابطه داشته باشند. با پیشرفت اتحادیه اروپا در راستای اتحاد بین اعضای خود، کشورهای عضو افتا دریافتند که یک قدرت اروپایی بلقوه مقتدر، در حال شکل گیری است. این کشورها نگران بودند که از اتحادیه اروچا کنار گذاشته شوند و برای رفع این نگرانی به راههای مختلفی متوسل شدند. بسیاری از اعضای پیشین افتا اکنون عضو اتحادیه اروپا هستند. کشورهای دیگر عضو افتا در مورد مسائل مختلف به توافقهای دیگری با اتحادیه اروپا دست یافتند. اعضای اولیه افتا، اتریش، دانمارک ، نروژ ، پرتغال، سوئد، سوئیس و انگلیس بودند. اعضای کنونی افتا ایسلند، لیختن اشتاین، نروژ و سوئیس می باشند.

داستان بزرگترین فروشگاه زنجیره‌ای آمریکا

خلاصه:کمپانی «کروگر» یک خرده فروشی سوپرمارکت زنجیره‌ای در آمریکا است که توسط برنارد کروگر در سال 1883 در «سینسیناتی» اوهایو، بنا شده است. کروگر بزرگترین فروشگاه زنجیره‌ای خواربار و دومین خرده‌فروش این محصولات از لحاظ حجم فروش در آمریکا است. در کل نیز بعد از والمارت، دومین خرده فروش عمومی‌در این کشور است..

ادامه مطلب ...

10 روش موثر برای رهایی از اعتیاد به خرید

10 روش موثر برای رهایی از اعتیاد به خرید
پاهایش توان رفتن ندارد ویترین های خوش نقش و تابلو های نئون مغازه های تجریش خشکش کرده . وسط تابستان دستکش می خرد خودش می گوید 7 جفت دستکش دارد واقعا این هشتمی به چه کارش می آید؟ ...

ولع خرید گریبانگیر افردای می شود که بیش از حد خرید کرده و نوعی اعتیاد به خرید دارند، اما روانشناسان و جامعه شناسان با اینکه اشتیاق به خرید را واقعیتی انکارناپذیر می دانند معتقدند این پدیده در جوامع امروزی از حد ضرورت فراتر رفته است.

ادامه مطلب ...