MBA

Master of Business Administration

MBA

Master of Business Administration

تامین مالی کسب و کار به زبان ساده

منبع: راهکار مدیریت

نویسنده : نصیری، احسان

چکیده

وقتی در کلاس هایم درباره کارآفرینی صحبت می کنم بسیاری از فراگیران اولین کلمه ایی که بکار می برند کمبود سرمایه اولیه است.در این مطلب شش راه تامین سرمایه اولیه برای شروع کسب وکار را برای شما توضیح می دهم.

 

ادامه مطلب ...

فرانوگرایی در مدیریت

مولف/مترجم: فاطمه طاهرپور؛ دکتر سعید رجایی پور؛ عبدالرسول جمشیدیان
منبع: ماهنامه تدبیر-سال نوزدهم-شماره 200

چکیده: از جمله پارادایم‌های جدید که در پاسخ به کاستی های پارادایم‌های سنتی و نوگرای مدیریت در پاسخگویی به نیازهای فزاینده و در حال تغییر سازمان و جامعه مطرح شده است پارادایم‌ مدیریت فرا نوگرا )پست مدرن( است. فرانوگرایی، بیانگر یک نظریه سیستماتیک و جامع نیست و به دریافتها ،تشخیص ها و شناخت‌های متفاوت و به کثرت‌گرایی باور دارد. فرا نوگرایی، محیط سازمان را متلاطم و متغیر می‌داند و در نتیجه با طرح هر گونه نظریه جامع در مورد مدیریت مخالف است و در برابر: برنامه ریزی،سازماندهی،فرماندهی،هماهنگی و کنترل، به ترتیب: به نوآوری، سازماندهی فعال، ترغیب، هم آفرینی و خود-کنترلی، باور دارد.

ادامه مطلب ...

سیستم های کاری با عملکرد بالا

مولف/مترجم: دکتر حمید رحیمیان و فرخنده گودرزی
مقدمه: در محیط بسیار رقابتی امروز، منابع سنتی مزیت رقابتی سازمانها، مانند: تکنولوژی، حق امتیازها و صرفه های اقتصادی، با پدیده جهانی شدن و دیگر تغییرات محیطی، کارآمدی خود را از دست داده اند. بنابراین، حفظ و جذب کارکنان مستعد، ماهر و منعطف به عنوان گزینه جایگزین این منابع سنتی، می تواند به رشد شایستگی‌های محوری سازمان کمک کند. از همین رو، مدیران به استفاده از کارکردهای مدیریت منابع انسانی روی آورده اند (Kok & Hartog, 2006). هاسلید و بیکر(1996) براین باورند که یک سیستم منابع انسانی که به طور مناسبی طراحی و اعمال شده باشد، می‌تواند در حکم یک دارایی اقتصادی و با ارزش برای یک سازمان موردتوجه قرار گیرد. اگرچه تحقیقات آنها دقیقا مشخص نساخته است که چنین سیستمی چگونه ارزش خلق می کند. اما بکر و گرهارت (1997) اظهار داشتند که سیستم‌های مدیریت منابع انسانی تاثیری سیستماتیک بر کارکنان سطوح عملیاتی سازمان دارند و شرکت را در دستیابی به اولویتهای تجاری خود رهنمون می‌سازد؛ اولویتهایی، مانند: کوتاه کردن مدت زمان چرخه توسعه محصول ، افزایش خدمات مشتری، کاهش نرخ گردش کارکنان ماهر و شایسته و غیره. هاسلید (1995)

 

ادامه مطلب ...

برنامه ریزی استراتژیک مدیریت بازار

امین حکیم
aminhakime@yahoo.com


اشاره
انگیزه اصلی این مقاله شناخت ، پالایش و بررسی اطلاعات بازار به منظور طرح برنامه بازار برای ارائــه به مدیریت جهت اخذ تصمیمهـای به موقع، سریع و درست است.

این طرح براساس شناخت چرخه بازار از تولیدکننده تا مصرف کننده نهایی، شکل گرفته است، چرا که یک چرخه بازار موفق چرخه ای است که:

1 - برنامه ریزی استراتژیک و عملیاتی کردن برنامه ها در سازمانها را تسهیل کرده و به آنها جهت بخشد؛

2 - در دوران شکوفایی و دوران رکود اقتصادی بتواند مدیران را در تنظیم برنامه تولید، عرضه و برنامه های بازاریابی و... یاری کند؛

ادامه مطلب ...

نقطه اشباع تبلیغات

مترجم: مانا شاکرین

رشته بازاریابی دوران ابتدایی شکل گیری خود را پشت سر می‌گذاشت که جان وانامیکر اسطوره فروشگاه های زنجیره ای قرن نوزدهم اظهار داشت : «نیمی از پولی را که صرف تبلیغات کردم به هدر رفته است و مشکل در این است که من نمی‌دانم کدام بخش از پول به هدر رفته است». با وجود این شکایت، وانامیکر، که موفق‌ترین تاجر در زمان خودش بود، بسیار به تبلیغات علاقه داشت و هیچگاه بودجه مربوط به گروه تبلیغات را کاهش نداد . از آن زمان تا حال، خرده فروشان و کارخانه داران به این باور رسیده اند که با وجود آنکه آنها قادر به تشخیص اینکه چه مقدار از هزینه تبلیغاتی شان به هدر رفته است نیستند ولی ترجیح می‌دهند تا حداقل به همان انداره که رقبای آنها صرف تبلیغات می‌کنند، آنها نیز به همین میزان هزینه کنند. آنها پذیرفته اند که خرج کردن برای تبلیغات هزینه ای واجب برای انجام کسب و کار در یک اقتصاد مصرفی است .

ادامه مطلب ...

یارانه چیست ؟

یارانه چیست ؟
واژه یارانه (Subsidy)، در لغتنامه بطور کلی کمک رایگان و اعانه (مالی) دولت به مردم در زمانهای معین معنا شده است و عبارتست از نوعی حمایت دولت از قشر خاصی (در برخی موارد کل جامعه)، در دوره های زمانی خاص یا اضطراری، به منظور تامین رفاه اجتماعی از طریق کاهش هزینه ها
یارانه، کمک، کمک مالی، اعانه، امداد، کمک مالی یا معادل آن که به یک خدمت داده شود گرچه از نگاه سود این خدمت اقتصادی نباشد ولی از حیث رفاه عمومی لازم است. از بخششها و کمک های رایگان مالی که دولت به دستگاه تابعه خود به منظور کمک به یک خدمت عمومی می دهد نیز به همین نام یاد می شود.
ادامه مطلب ...

رکود؛ چراغ سبز رقابت

رکود؛ چراغ سبز رقابت

دوران رکود اقتصادی با خود خبرهای خوب و بدی به همراه دارد؛ خبر خوب اینکه شما سال آینده - به عنوان مالک کسب و کار- رقبای کمتری خواهید داشت چرا که بسیاری از رقبا از حرفه شما خارج می شوند و خبر بد اینکه شاید خود شما یکی از همان کسانی باشید که مجبور خواهید بود این میدان را ترک کنید. در دوران رکود، کسب و کارها با چالشی فراگیر روبه رو می شوند، همگانی بودن این مساله خطری برای تمامی رقبای حرفه ای به حساب می آید اما هر سازمانی با توجه به توانایی خود واکنش نشان می دهد.
ادامه مطلب ...

اهمیت بازاریابی اینترنتی برای بانک ها

اهمیت بازاریابی اینترنتی برای بانک ها

اهمیت بازاریابی اینترنتی برای بانک ها
امروزه بازاریابی مفهوم گسترده ای یافته است و علاوه بر تبلیغات و ارائه کالا و خدمات، کلیه فرآیندهای مؤثر در جلب توجه و انگیزش مشتریان و افزایش سهم بازار را شامل می شود.
ادامه مطلب ...

آشنایی با پنج روش ویژه برای کاریابی

ادامه مطلب ...