MBA

Master of Business Administration

MBA

Master of Business Administration

مدیریت زنجیره تامین: تعریف، تاریخچه، اهداف، فرایندها، مزایا و مو

منبع:راهکار مدیریت

نویسنده : میان آبادی، عباسعلی

چکیده

برا ی محیط همیشه در حال تغییراین دوران وتغییر در شیوه تعاملات شرکتها با تامین کنندگان ومشتریان و پیچیدگی بازارها، کاهش دوره عمر محصولات و اهمیت یافتن زمان پاسخگویی به مشتریان و افزایش انعطاف پذیری، زنجیره تامین عاملی حیاتی برای رقابت پذیری سازمان ها می باشد. بنابراین شناخت زنجیره تامین و اجرای آن کمک به تعالی سازمان و عملکرد بهتر می کند. در این مقاله سعی شده تحولات زنجیره تامین، فرایندهای اجرای آن، مشکلات و منافع مورد بررسی قرار گیرد.
کلیدواژه : مدیریت زنجیره تامین ؛ supply chain management ؛ SCM

ادامه مطلب ...

کلینیک بازاریابی و تبلیغات بخش بندی بازار

مولف/مترجم: شادی گلچین‌فر و امیر بختائی

منبع: ماهنامه تدبیر-سال هفدهم -شماره 175

مقدمه: بخش بندی بازار(Market Segmentation)، فرایندی است که بر اساس آن یک بازار به زیربخشهای متمایزی از مشتریانی که نیازها و مشخصاتشان یکسان است تقسیم‌بندی می شود. از آنجاکه مشتریان هر بخش نیازها و خواسته‌های یکسانی دارند، به یک طرح بازاریابی و یک محصول خاص به شیوه‌ای مشابه پاسخ می‌دهند. بخش‌بندی بازار کمک می‌کند با تقسیم یک بازار بزرگ به بخشهای کوچکتر، منابع سازمان به‌طور بهینه صرف مشتریان اصلی شود.

ادامه مطلب ...