چکیده
این مقاله اهمیت نیروی انسانی و نگرش مدیران موفق نسبت به نیروی انسانی را مورد بررسی قرار می دهد.
منبع : روزنامه همشهری، یکشنبه 17 دی 1385، سال پانزدهم، شماره 4177، صفحه 12.توضیح :
برخی از مطالب مربوط به ماتسوشیتا و کیمووچونگ از کتاب «نقش دل در مدیریت» مرحوم دکتر کاشانی عضو هیأت علمی سازمان مدیریت صنعتی اقتباس شده است.
کلیدواژه : منابع انسانی ؛ سرمایه انسانی ؛ نگهداشت نیروی انسانی
منابع انسانی در سازمانهایی که به دوراندیشی شهرهاند از جایگاه رفیعی برخوردار است. در اندیشه مدیران این سازمانها، نیروی انسانی، دارایی راهبردی سازمان محسوب میشود و از این رو، توجه مدیریت را سخت به خود معطوف کرده است. دیدگاه مدیران این نوع سازمانها که آینده را نیز از آن خود ساختهاند، نسبت به مخارج امور کارکنان، دیدگاه هزینهای نیست، بلکه سرمایهای و آن هم از نوع سرمایهگذاری راهبردی است. بنابراین میتوان انتظار داشت کارکنان اینگونه سازمانها برای حرکتهای خلاق و دانش محور پرورش یابند.
مونا ایمانی
چکیده
امروزه نقش مشتریان از حالت پیروی از تولیدکننده به هدایت سرمایه گذاران، تولیدکنندگان و حتی محققان و نوآوران مبدل گشته است. به این ترتیب بسیاری از مفاهیم و تئوری ها بر محور «مشتری» نگارش شده اند. سمت و سوی کلیه فعالیت های بنگاه اقتصادی برای تأمین نیازهای مشتری و کسب رضایت و اعتماد اوست. در بازار گسترده امروز موفقیت یا عدم موفقیت یک بنگاه اقتصادی به رفتار مشتری بستگی دارد. اوست که با مطالعه و بررسی نیازهای خود و بازارگسترده و کالاهای متنوعی که دراختیاردارد و باتوجه به امکانات و استعداد خود به ارزش گذاری مواردی همچون قیمت، مرغوبیت، کیفیت و... می پردازد و درنهایت انتخاب می کند. این مقاله به موضوع مشتری و اهمیت آن می پردازد. تعریف مشتری، نیاز مشتری، فرهنگ مشتری مداری و مراحل ایجاد و گسترش فرهنگ مشتری مداری از جمله مباحث این مقاله هستند.
منبع : روزنامه ایران، پنجشنبه 14 تیر 1386، سال سیزدهم، شماره 3679، صفحه 8.کلیدواژه : مشتری ؛ مشتری یابی ؛ نیاز مشتری ؛ فرهنگ مشتری مداری
چکیده
در این مقاله نکاتی چند در مورد نگهداری نیروی انسانی سازمان ارائه می شود.
منبع : روزنامه همشهری، شنبه 11 آذر 1385، سال چهاردهم، شماره 4147، صفحه 17.کلیدواژه : نگهداری نیروی انسانی ؛ نگهداشت کارکنان
شتاب تغییرات دنیای امروز، باعث شده است روند حرکتها خطی نبوده و الزاماً آینده در راستای گذشته نباشد. از سویی، تجارب گذشته زمانی میتواند چراغ فراروی آیندگان باشد که رفتارها و اتفاقات، تکراری و قابل پیشبینی باشند. یکی از زمینههای پرچالش امروز جوامع، مدیریت است و چگونگی مدیریت بر نهادها و سازمانها نیز موضوع روز در بسیاری از محافل علمی در میان اندیشمندان است. از آنجایی که بسترسازی به منظور رفع مشکلات و موانع رشد سازمانها اصولاً با تغییرات بنیادی زمانبر و هزینهساز امکانپذیر نیست مدیران به تفکر درباره آسانترین و بهترین راهکارها برای رشد و توسعه سازمانهای خود میپردازند. محیطهای سازمانها نیز همانند محیطهای اجتماعی پیاپی در تلاطم و تغییرند و دریافتهای گوناگونی که برای مدیریت بر سازمانها عرضه میشوند، پیوسته رو به کاستی و نارساییاند.
منبع: راهکار مدیریت
چکیده
شناخت روشن "قدرت روابط انسانی" یکی از ویژگی های مشخص "توسعه سازمانی" است. با اقتباس از استعاره مارگارت ویتلی در کتاب "علم جدید"، قدرت سازمانی ناشی از روابط انسانی می تواند با نیروی حاصل از انرژی هسته ای مقایسه شود. اندیشمندان پیشتازی چون ویتلی، دیوید کوپررایدر و ادگار شن، قدرت روابط انسانی را تایید می کنند. تاثیر افکار آنها موجب کارآمد تر شدن سازمانها و نیز بهبود دنیای ما شده است.
استفاده از انرژی روابط انسانی نه تنها برای تقویت عملکرد سازمان، بلکه برای سلامتی و کامیابی زندگی فردی نیز بسیار مهم و حیاتی است.
ادامه مطلب ...مترجم : رشیدی اردستانی، اسحاق
چکیده
در این نوشتار برآنیم تا به توصیههای بیل گیتس برای موفقیت در کسب و کار اشاره کنیم تا با شیوه کسب و کار و رازهای موفقیت این غول کامپیوتری آشنا گردیم.
کلیدواژه : مردان ثروتمند ؛ مدیران موفق ؛ بیل گیتس ؛ موفقیت در کسب و کار ؛ توصیه های مدیریتی
بیل گیتس ثروتمندترین مرد جهان است که 11 سال متوالی برنده این عنوان بوده و دارایی او در حدود 51 میلیارد دلار تخمین زده می شود. گیتس در سن 43 سالگی ثروتمندترین مرد جهان بود. او از سن 20 سالگی تاکنون رئیس شرکت مایکروسافت بوده است که ارزش آن چیزی در حدود 50 بیلیون دلار است. گیتس با دگرگونى مایکروسافت و تبدیل آن به یک بازیگر مهم در صنعت کامپیوتر و استفاده از جایگاه برتر جدید براى ایجاد بسترى جهت رشد خیلى زیاد در برنامههاى کاربردى فکر خود را به منصه ظهور گذاشت. گیتس از همان ابتدا و خیلى زود دریافت که اگر بخواهد فکرش را به نتیجه برساند، لازم و ضرورى است که یک استاندارد صنعتى ایجاد شود. او همچنین مىدانست که اگر هرکسى زودتر و قبل از همه به آنجا برسد فرصت و شانس مهمترى براى داشتن قدرت در صنعت کامپیوتر خواهد داشت.
کارِن ای. کلین؛مدیرعامل گروه DLB میگوید: به جای تمرکز بر گروهی خاص، ابتدا تحقیقات خود را انجام داده و سپس بر افراد دارای روابط عمومی قوی تمرکز نمایید.در گزارش اخیر دانشگاه جورجیا این طور پیشبینی شده است که قدرت خرید ترکیبی (مرکب) اقلیتهای آمریکا از 6/1 تریلیون دلار در سال 2010 به بیش از 2 تریلیون دلار در سال 2015 بالغ خواهد شد. ریکاردو دلا بلانکا بریگاتی میگوید: «با این همه افراد زیادی که به کسب و کارهای کوچک مشغول هستند، نسبت به بازاریابی در میان مشتریان اقلیت خود، چندان مؤثر عمل نمیکنند.» مدیر اجرایی DLB Group فردی 39 ساله است. گروه دی ال بی، یک شرکت بازاریابی 10 میلیون دلاری است که در آمریکا، اسپانیا و آمریکای لاتین به کسب و کار مشغول است. وی اخیرا گفتوگویی را با مقالهنویس Bussiness week خانم کارن ای کلین درباره ضرورت جستوجوی مشتریان اقلیت توسط شرکتها و نظاممند کردن این مساله انجام داده گزیدهای از مصاحبه آنها به شرح زیر است:
ادامه مطلب ...چگونه میتوانم شغل خوبی بدست بیاورم؟ چگونه میتوانم در جای خوبی استخدام شوم؟ چگونه میتوانم....؟ اینها سؤالاتی است که کارجویان همیشه از خود می پرسند زیرا همه مایلند کاری خوب با درآمد مناسب داشته باشند.
راه هایی برای پیدا کردن یک شغل مناسب
چگونه میتوانم شغل خوبی بدست بیاورم؟ چگونه میتوانم در جای خوبی استخدام شوم؟ چگونه میتوانم....؟ اینها سؤالاتی است که کارجویان همیشه از خود می پرسند زیرا همه مایلند کاری خوب با درآمد مناسب داشته باشند. ما پاسخ این سؤالات را خواهیم داد و روش های عملی پیدا کردن شغل دلخواهتان را به شما خواهیم آموخت. اما شما هم باید حوصله کنید و با صبر با ما همراه شوید. مطمئن هستیم شما می توانید با بکارگیری صحیح این روش ها و با داشتن پشتکار به هدف خود که پیدا کردن یک کار خوب است برسید. پس بیائید شروع کنیم.
چگونه میتوانم شغل خوبی بدست بیاورم؟ چگونه میتوانم در جای خوبی استخدام شوم؟ چگونه میتوانم.....؟
ادامه مطلب ...