-
اهمیت بازاریابی اینترنتی برای بانک ها
1389/10/04 08:59
خلاصه: اهمیت بازاریابی اینترنتی برای بانک ها امروزه بازاریابی مفهوم گسترده ای یافته است و علاوه بر تبلیغات و ارائه کالا و خدمات، کلیه فرآیندهای مؤثر در جلب توجه و انگیزش مشتریان و افزایش سهم بازار را شامل می شود. کلمات کلیدی: بانکداری بازاریابی اینترنتی به طور کلی هدف از بازاریابی، افزایش خرید و فروش کالا و خدمات برای...
-
آشنایی با پنج روش ویژه برای کاریابی
1389/10/04 08:57
خلاصه: اگر به تازگی از دانشگاه فارغ التحصیل شده اید و در جستجوی نخستین تجربه شغلیتان هستید ، و یا یک دانش آموز دبیرستانی که برای دوره تا بستانی بدنبال شغلی است که هم اوقات فراغتش را پر کند و هم حرفه ای بیاموزد ، با ما همراه شوید تا روشهای مختلف فنون کاریابی را بیاموزید . کلمات کلیدی: بازار کار یافتن کار علیرغم بسیاری...
-
سبکهای ارتباطی مدیریت
1389/09/26 12:28
چکیده در این مقاله بر آن هستیم تا سبکها و شیوه های خاص ارتباطی در سازمان را مورد بررسی قرار دهیم و اثرات آنها را در موقعیتهای مختلف سازمانی بر عملکرد افراد بسنجیم. این مقاله این دید را به ما می دهد تا بدانیم چرا اثربخشی هریک از این سبکها در موقعیتهای سازمانی و محیطی خاص خود مورد تحلیل قرار خواهند گرفت. کلیدواژه : سبک...
-
حقوق مالکیت معنوی و انتقال تکنولوژی
1389/09/26 12:25
منبع :راهکار مدیریت چکیده بخش اعظم رشد اقتصادی یک کشور در گرو رشد و توسعه ی تکنولوژیک آن است و انتقال تکنولوژی به معنی زنجیره ای منظم از فعالیتهای هدفمند جهت بکار گیری مجموعه عناصر تکنولوژی در مکانی به جز مکان اولیه است و ایجاد آن گام مهمی در مسیر صنعتی شدن و توسعه اقتصادی کشورهای کمتر توسعه یافته و در حال توسعه که...
-
خلاقیت در تبلیغات: تبلیغ خمیردندان
1389/09/21 12:25
-
مقایسه الگوهای بلوغ مدیریت دانش
1389/09/21 10:23
خلاصه: ا توجه به جایگاه ویژه مدیریت دانش در سازمانهای امروزی و با توجه به این واقعیت که مدیریت دانش در گذر زمان و به شکل تدریجی کامل می شود؛ سازمانها و محققان بسیاری به ارائه الگوهای بلوغ مدیریت دانش(1) پرداخته اند. هر چند که از جنبه های مختلف بر بسیاری از این الگوها ایراداتی وارد شده و بررسی هایی در مورد آنها انجام...
-
مدیریت پروژه: تعریف، تاریخچه، کارکرد، استاندارد و حوزه ها
1389/09/21 10:20
چکیده این مقاله به موضوع مدیریت پروژه می پردازد. ابتدا پروژه تعریف می شود. سپس مدیریت پروژه و اجزای آن شرح داده می شوند. در ادامه کارکرد و نقش مدیریت پروژه مورد بررسی قرار می گیرد و پس از آن استانداردهای مطرح برای مدیریت پروژه و حوزه های موضوعی آن شرح داده می شوند. کلیدواژه : مدیریت پروژه ؛ پروژه ؛ کنترل پروژه ؛...
-
رویکرد مهندسی در کنترل پدیدههای اجتماعی
1389/09/21 10:17
منبع: تدبیر 154 خلاصه: با قدری تسامح می توان مهندسی را به مفهوم برقراری کارکرد مؤلفه های یک سیستم و روابط و تعامل میان این مؤلفه ها به نحوی دانست که کارکرد و یا رفتار مطلوبی را در سیستم فراهم کند. با این تعبیر، کاربرد مهندسی در بسیاری عرصه های مادی و غیرمادی می تواند وجاهت داشته و بلکه موضوع جدی علمی، پژوهشی و اجرایی...
-
مناطق آزاد: اصول، مفاهیم، کارکردها و راهکارها
1389/09/21 10:16
چکیده در این مقاله منطقه آزاد تعریف می شود و مبانی، مفاهیم، اصول، اهداف و نقش های مناطق آزاد شرح داده می شود. تفاوت آن با منطقه ویژه اقتصادی مشخص می گردد و تاریخچه ایجاد مناطق آزاد در جهان و ایران بررسی می شود. سپس شرایط فعلی مناطق آزاد ایران شرح داده می شود و در پایان به پرسش های متداول در خصوص مناطق آزاد پاسخ داده...
-
تلفیق مدیریت بحران در راهبردهای سازمان
1389/09/20 08:18
حمیدرضا رضوانی چکیده این مقاله به چگونگی توسعه موازی مدیریت بحران و مدیریت راهبردی (استراتژیک) میپردازد. شباهتهای زیادی بین این دو حوزه وجود دارد که نشان دهنده ارتباط نزدیک بین آنهاست. تفاوتهای استخراج شده از منابع مختلف نیز فرصتهایی برای برقراری ارتباط بین این دو حوزه ارائه میکند. همچنین بررسی میشود که چگونه...
-
بورس و اهمیت ابزارهای مالی
1389/09/20 08:17
چکیده در این مقاله ابتدا به بیان مبانی بازار بورس پرداخته و سپس تلاش شده است که اهمیت ابزارهای مالی بورس در ایران بویژه نقش آنها در گسترش بازارهای پول و سرمایه، مورد بررسی قرار گیرد. در پایان پیشنهادهای اساسی ارائه شده است. مقدمه بورس اوراق بهادار، بازار متشکل و خودانتظام است که اوراق بهادار در آن توسط کارگزاران و یا...
-
مدیریت و رهبری با هوش هیجانی
1389/09/18 09:13
مولف/مترجم: مرضیه مختاری پور- دکترسیدعلی سیادت منبع: ماهنامه تدبیر-سال شانزدهم-شماره 165 چکیده: رهبری یک سازمان برای انطباق با تغییرات و به منظور بقا و رشد در محیطهای جدید، ویژگیهای خاصی را می طلبد که عموماً مدیران برای پاسخ به آنها با مشکلات بسیاری مواجه می شوند. یکی از مهمترین خصیصه ها که می تواند به رهبران و مدیران...
-
عملکرد صنایع کوچک در هندوستان
1389/09/18 09:11
مقدمه: امروزه در کشورهای در حال توسعه، صنعتی شدن به مثابه حل کلیه مشکلات اقتصادی مطرح است به طوری که صاحبنظران مسائل اقتصادی ، آن را مترادف با توسعه یافتگی می دانند. کشورهای در حال توسعه امیدوارند که از طریق صنعتی شدن بر مشکلات عقب ماندگی فنی غلبه کرده و موجبات استفاده کامل از منابع طبیعی ، مواد خام ، سرمایه و نیروی...
-
بازارگرایی در شرکتهای لیزینگ
1389/09/18 09:10
مولف/مترجم: جمشید حسینی منبع: ماهنامه تدبیر-سال هجدهم-شماره 187 چکیده: امروزه، شرکتهای لیزینگ بیش از هر زمان دیگری با چالش روبرو هستند. وضعیت در حال تغییر اقتصاد سیاسی کشور و تصمیمات جسته و گریخته متاثر از شرایط متغیر محیط بینالمللی و داخلی، شرکتهای لیزینگ را با چالشهای جدید و جدیای در حوزه عمل روبهرو ساخته است. با...
-
کاربرد سازمان مجازی در کسب و کار
1389/09/18 09:08
چکیده: مقاله حاضر به بررسی تعاریف، ویژگیها، الگوهای ساختاری و فرایند تشکیل سازمان مجازی میپردازد. از آنجا که پایداری سازمان مجازی بهعنوان یک سیستم از اهمیت ویژهای برخوردار است، لذا عوامل پایدارساز این گونه سازمانها نیز با ارائه یک الگو و اصول مربوطه ارائه شده است. مقدمه اصطلاح سازمان مجازی، اولین بار توسط موشویتس...
-
مدلهای رایج «Privilege Card» ( کارت مزیت )در جهان
1389/09/17 08:26
خلاصه: کارت مزیت (Privilege Card) کارتی است که در انواع ساده به صورت کوپن (ووچر) یا الکترونیکی صادر شده و بر اساس توافق بانک، شرکت یا شبکه صادرکننده با فروشندگان کالا و خدمات (از فروشگاه گرفته تا رستوران، مطب، آرایشگاه، مجموعه های ورزشی، کتابخانه و ...)، دارنده آن می تواند با ارایه یک کوپن یا نشان دادن آن به متصدی...
-
سازمانها و ناکامی سیستمهای هزینه یابی
1389/09/16 09:03
مولف/مترجم: علی خوزین منبع: ماهنامه تدبیر-سال هفدهم-شماره 178 چکیده: مدیریت هزینه ها درکنار افزایش کیفیت و نیز قیمت گذاری صحیح محصولات در بازارها از چالشهای اساسی و لحظهای پیش روی مدیران و فعالان محیط کسب و کار است. در این راستا سیستمهای اطلاعاتی و مدیریتی زیادی پا به دنیای تجاری نهاده و به سرنوشتهای متفاوتی دچار...
-
اصول قیمت گذاری
1389/09/16 09:01
چکیده: تمامی سازمانها و شرکتها، برای کالاها و خدماتی که عرضه میدارند قیمتی تعیین میکنند. این قیمت ممکن است در قالب مفاهیم گوناگون مانند شهریه، آبونمان، حق عمل، اجاره بها و ... عنوان شود. در بین اجزای آمیزه بازاریابی، قیمت تنها عاملی است که موجب ایجاد درآمد میشود. همچنین قیمت انعطافپذیرترین عامل آمیزه بازاریابی...
-
مدیریت دانش درارتباط با مشتری
1389/09/15 08:30
منبع:دکتر محمدرضا غلامیان ; مریم خواجه افضلی ; بابک ابراهیمی ; تدبیر178 خلاصه:دانش به عنوان یک فاکتور رقابتی کلیدی در اقتصاد جهانی شمرده میشود ، اما برای حضور موفق در بازار پویای امروزی باید یک جزء مهم دیگر به نام مشتری را نیز مدنظر قرار داد. مدیریت دانش مشتری ان ، برای سازمانها این امکان را فراهم میآورد که با...
-
مدیریت دانش از دیدگاه یک استراتژی تجاری
1389/09/15 08:30
خلاصه: در سالهای اخیر مدیریت دانش به یک موضوع مهم و حیاتی مورد بحث در متون تجاری تبدیل شده است. جوامع علمی و تجاری هر دو بر این باورند که سازمانهای باقدرت دانش میتوانند برتریهای بلندمدت خود را در عرصههای رقابتی حفظ کنند. منابع نقد و بررسی و چشماندازهای رقابتی سازمانها نشان دهندة تأثیرات این دیدگاه در عرصههای...
-
نکاتی درباره اهمیت کارت ویزیت و نحوه طراحی آن
1389/09/14 08:45
منبع: سایت مردمان خلاصه: کارت ویزیت شما یکی از مهمترین ابزاری است که برای بازاریابی می توانید تهیه کنید. شما کارت ویزیتتان را به مشتریان احتمالی خود می دهید تا اطلاعات لازم برای تماس با شما را داشته باشند. همچنین می توانید آنرا داخل نامه ها بیندازید یا بوسیله آن خودتان و کارتان را به دیگران معرفی کنید. همچنین اگر در...
-
خودارزیابی
1389/09/14 08:43
منبع :راهکار مدیریت متن حکایت پسر کوچکی وارد مغازه ای شد، جعبه نوشابه را به سمت تلفن هل داد. بر روی جعبه رفت تا دستش به دکمه های تلفن برسد و شروع کرد به گرفتن شماره. مغازه دار متوجه پسر بود و به مکالماتش گوش می داد.پسرک پرسید: «خانم، می توانم خواهش کنم کوتاه کردن چمن های حیاط خانه تان را به من بسپارید؟»زن پاسخ داد:...
-
آَشنایی با پدر بازار یابی
1389/09/14 08:39
منبع: کتاب معماران عصر دیجیتال ، باشگاه اندیشه خلاصه: فیلیپ کاتلر (PHILIP KOTLER) در سال 1931 در شیکاگو متولد شد. لیسانس را از دانشگاه دی پل، فوق لیسانس را در رشته اقتصاد از دانشگاه شیکاگو، دکتری را در همان رشته از MIT و فوق دکتری ریاضی را از هاروارد و فوق دکتری علم و فناوری را از دانشگاه شیکاگو اخذ کرد. او از سال...
-
جهانی شدن ،مدیریت و تجارت الکترونیکی
1389/09/14 08:38
خلاصه:یکی از مهمترین پیامدهای جهانی شدن، افزایش رقابت درسطح بین المللی اقتصاد است. زیرا در این شرایط، همواره با کاهش هزینه های حمل ونقل، رشد حیرت انگیز فناوری اطلاعات و گسترش روزافزون تجارت الکترونیک و به حداقل رسیدن محدودیتهای جغرافیایی و رشد رقابت مواجه خواهیم بود که درنتیجه کارایی اقتصاد بین المللی افزایش...
-
با معماران عصر دیجیتال: اندیشه های فیلیپ کاتلر
1389/09/13 08:45
ترجمه و تدوین: مسعود بینش فیلیپ کاتلر (PHILIP KOTLER) در سال 1931 در شیکاگو متولد شد. لیسانس را از دانشگاه دی پل، فوق لیسانس را در رشته اقتصاد از دانشگاه شیکاگو، دکتری را در همان رشته از MIT و فوق دکتری ریاضی را از هاروارد و فوق دکتری علم و فناوری را از دانشگاه شیکاگو اخذ کرد. او از سال 1969 استاد رشته بازاریابی بین...
-
طراحی آمیزه بازاریابی
1389/09/13 08:44
چکیده در این مقاله به تعریف و اهمیت آمیزه بازاریابی به عنوان ابزار مؤثر بنگاه اقتصادی در تحت تاثیر قرار دادن مشتریان، و توفیق در کسب و کار پرداخته شده است ، جایگاه آمیزه بازاریابی در نظام بازاریابی شرکت مورد بررسی قرار گرفته است ، به بعضی از نظرات استادان و متخصصان بازاریابی در مورد آن و همچنین به انتقادات مهم به...
-
اداره یک جلسه تجاری موثر
1389/09/11 08:22
جلسات خود را چگونه پر بارمی کنید ؟ در طول جلسه، آیا بیشتر بر روی صورت جلسه تمرکز دارید یا بیشتر به رؤیاهایتان فکر می کنید؟ بسیاری از مطالعات نشان داده است که در جلسات اتلاف وقت، بیشتر از هر فعالیت بازرگانی دیگر صورت می گیرد .تخمین زده شده است که مردم نزدیک به ۲۰ تا ۴۰ درصد وقتشان را (در مورد مدیران بالاتر بسیار بسیار...
-
روشهای انتقال تکنولوژی
1389/09/11 08:20
مولف/مترجم: سیدعبدالحمید عربی منبع: ماهنامه تدبیر-سال هجدهم-شماره 179 چکیده: انتقال و جذب تکنولوژی در جهان سوم ، مقوله پیچیده ای است که هم از نظر علمی و هم از جنبه ابعاد فرهنگی ، سیاسی و اقتصادی سالهاست نه فقط کشورهای در حال توسعه، بلکه بسیاری از مجامع پژوهشی غرب و سازمانهای بین المللی را به خود مشغول داشته است. سطح...
-
فاینانس خودگردان
1389/09/11 08:19
پیشگفتار مترجم: مــوضـوع تامین منابع مالی (فاینانس) پروژه های توسعه ای به طور اعم و بحث تامین منابع مالی به اتکاء پروژه «فاینانس خودگردان» (PROJECT FINANCE) به طور اخص در سالهای اخیر موردتوجه دست اندرکاران و متولیان برنامه های توسعه اقتصادی و صنعتی ایران قرار گرفته است. مع ذالک منابع اطلاعاتی در این زمینه به زبان...
-
اصول بازاریابی تلفنی
1389/09/10 10:23
خلاصه: طبق تحقیقات به عمل آمده، با رقابتی تر شدن کسب و کارها، اهمیت ارتباط موثر با مشتریان نیز بیشتر می شود در این فضا از بین شیوه های مختلف ارتباط با مشتری نظیر تبلیغات، روابط عمومی، فروش شخصی، پیشبرد فروش و بازاریابی مستقیم، شیوه های ارتباط دوطرفه نظیر فروش شخصی و بازاریابی مستقیم موثرتر خواهند بود، و علت آن هم...