-
چگونه از دیگران انتقاد کنیم؟
1389/07/21 12:32
- انواع انتقاد برخی از انواع انتقاد عبارتند از: • انتقاد سازنده: این روش در بسیاری موارد می تواند جنبه ای سازنده و مثبت داشته باشد. اگر لحن انتقاد کننده دوستانه باشد بیشتر موثر واقع شده و شنونده بدون آنکه مورد حمله قرار گیرد از معایب خود مطلع می شود. بی تردید برای هیچکس خوشایند نیست که بشنود «بد غذا میخورید» و یا «در...
-
کاربرد سازمان مجازی در کسب و کار
1389/07/21 12:30
خلاصه: مقاله حاضر به بررسی تعاریف، ویژگیها، الگوهای ساختاری و فرایند تشکیل سازمان مجازی میپردازد. از آنجا که پایداری سازمان مجازی بهعنوان یک سیستم از اهمیت ویژهای برخوردار است، لذا عوامل پایدارساز این گونه سازمانها نیز با ارائه یک الگو و اصول مربوطه ارائه شده است. مقدمه اصطلاح سازمان مجازی، اولین بار توسط موشویتس...
-
طرح ریزی استراتژیک اطلاعاتی , مهمترین عامل موفقیت سازمانها
1389/07/20 07:56
خلاصه: شاید امروزه یکی از مشکلات تعریف فن آوری اطلاعات ( IT ) باشد . هر کس با نگرش متفاوت ، تعریف متفاوتی از IT ارائه می کند . لذا بهترین روش برای تعریف چنین موضوع گسترده ای ، ارائه مفاهیم و ایده های مرتبط با آن است . IT بیشتر یک استراتژی ، اندیشه ، فکر و ابزار در حوزه انسانها همراه با نوآوری است . تعریف IT را می توان...
-
اولویت انتخاب بین مدیریت دانش و مهندسی مجدد در سازمان
1389/07/20 07:53
مصطفی جعفری پیمان اخوان چکیده مدیریت دانش روشی سیستماتیک برای تشخیص، سازماندهی و به اشتراک گذاشتن دانش در سازمان است که میتواند در نهایت به تولید دانش بیشتر در سازمان نیز منجر گردد. امروزه مدیران ارشد سازمانها دریافتهاند که سرمایههای دانشی در سازمان از اهمیت فوقالعادهای برخوردار بوده و میبایست توان زیادی را برای...
-
مجریان مدیریت دانش در سازمانهای پیشرو
1389/07/19 07:35
منبع:http://bashari.blogfa.com/post-344.aspx خلاصه:امروزه تلاش روزافزون سازمانهای پیشرو در دنیای رقابت و کسب و کار این است که یک استراتژی مشخص جهت مدیریت دانش و جذب تجربه های سرمایه انسانی داشته باشند که این خود باعث پدید آمدن مشاغل جدید برای سازمان در این راستا شده است. از این رو این مقاله به طور خلاصه می کوشد ضمن...
-
مدیریت تغییر چندوجهی
1389/07/19 07:31
منبع:مترجم: نبی آبکنار خلاصه:بیست سال قبل یا بیشتر، مدیران در مقوله فعالیتهای کاری و ایمنی شغلی، یک سری از تغییرات اساسی را تجربه کرده اند. دیگر دوران مدیریت بر تغییرات اندک در محیطهای نسبتاً باثبات به سر آمده و جای خود را به محیطهایی داده که نه تنها پیوسته اند بلکه تغییرات چندگانه نیز باید به طور همزمان مدیریت شوند....
-
کاربرد شبکه سازی در بازاریابی بنگاه های کوچک و متوسط
1389/07/18 09:03
منبع: آفتاب خلاصه: بنگاههای کوچک و متوسط، موسساتی هستند که با سطوح خاصی از عوامل سه گانه سرمایه گذاری در طرحها و ماشین آلات، تعداد کارکنان استخدام شده و حجم محصولات یا گردش تجاری شناخته می شوند. معمولا در هر کشور بسته به شرایط و سیاستهای کلان اقتصادی، گروههای مشخصی از بنگاههای اقتصادی در این رده قرار میگیرند....
-
سیر تحول مدیریت
1389/07/18 08:59
منبع: تحول مدیریت خلاصه: مدیریت در طول تاریخ بشری تحولات زیادی را پشت سر گذاشته است. عصر اول,عصر شکار و سبک مدیریت در این عصر را سبک چماقی نامیده اند.عصر بعد,عصر کشاورزی بود.در ابتدای قرن 19 برخی از کشورها وارد مرحله ای شدند که بعدها جامعه صنعتی نام گرفت.دراین عصر تولید اطلاعات رو به فزونی گذاشت به طوری که دیگر میزان...
-
23 کد برای موفقیت
1389/07/17 11:30
منبع: http://www.creativity.ir/content/view/5262/65/ خلاصه: 1- هرگز به میزان درآمدتان خرج نکنید . مخارج کمتر شما نسبت به درآمدتان باعث ثروتمند شدن سریع شما می شود. 2- دستمزد دادن بهتر از دستمزد گرفتن است . حداقل مفیدتر است. 3- هرگز کاری را که می توانید بدهید تا دیگری برایتان انجام دهد خودتان انجام ندهید . کاری که...
-
کار تیمی چیست؟
1389/07/17 11:28
منبع: http://blogfa53.blogfa.com خلاصه: تیم چیست و چه تفاوتی با گروه کاری دارد؟ ▪ چند نوع تیم وجود دارد؟ ▪ دلیل اهمیت تیمها چیست و چرا در اقتصاد الکترونیکی و نوین جهانی اهمیت بیشتری یافتهاند؟ مفهوم کار تیمی در حقیقت آنقدر ساده است که اغلب مردم فهم آن را بسیار عادی میپندارند. و همین مسئله که آنها با این فرض، کار...
-
بهینه کردن سبد کالایی شرکتهای پخش
1389/07/17 11:27
منبع: http://bashari.blogfa.com/post-395.aspx خلاصه: اساسا هدف هر مجموعه بازرگانی، فعالیت در جهت کسب سود با مناسب ترین حجم فعالیت و سرمایه گذاری است که شرکتهای پخش نیز از این قاعده مستثنی نیستند. پس رعایت پاره ای نکات در تکمیل سبد کالایی شرکت ضروری است که به برخی از آنها اشاره می شود. دونکته مهم : کلمات کلیدی: بهینه...
-
برترین ابزارهای مدیریتی در سال 2008
1389/07/14 08:01
منبع: تدبیر خلاصه: شرکت بین و شرکا (Bain & Company) هر سال از راه انجام یک تحقیق پیمایشی جامع، اقدام به ارائه گزارشی از میزان به کارگیری و رضایت مدیران از ابزارهای رایج مدیریت در سراسر جهان و در طیف گسترده ای از صنایع و شرکتها میکند. به دلیل افزایش مداوم تعداد ابزارهای مدیریت و با توجه به این نکته که این ابزارها...
-
سالهای پر بار پیتر دراکر اندیشمند برجسته مدیریت
1389/07/14 08:00
خلاصه: یتراف.دراکر پدر علم مدیریت نوین و یا به تعبیر مجله «بیزینس ویک» آقای مدیریت در طول حیات 95 ساله خود آموزه ها و تجربه هایی را برجای گذاشته که همچنان اصول راهنمای خیلی از مدیران و شرکتهای بزرگ دنیا قرار داد. او محورهای عمده اقتصاد سنتی نظیر زمین، نیروی کار و حتی سرمایه را زیرسوال برد و به جای آن اقتصاد مبتنی بر...
-
مدیریت استعداد در فرایندهای توسعه منابع انسانی
1389/07/13 07:45
چکیده: مدیریت استعداد به عنوان سیستمی برای شناسایی، استخدام، پرورش، ارتقا و نگهداری افراد مستعد، با هدف بهینه کردن توان سازمان به منظور تحقق نتایج کسب و کار، تعریف شده است. با توجه به تعریف مدیریت استعداد و در نظرگرفتن چرخه حیات کارکنان به عنوان مدلی برای یکپارچهسازی، مهمترین فرایندهای توسعه منابع انسانی، می توان...
-
فرآیند ایده تا بازار
1389/07/13 07:44
مولف/مترجم: علیرضا میربلوک ؛ فاطمه صفری الموتی منبع: فصلنامه مدیریت منابع انسانی در صنعت نفت موسسه مطالعات بین المللی انرژی؛ شماره 2 چکیده: افزایش تولید ناخالص ملی مستلزم ایجاد تفکر ایده تا بازار و به عبارتی بومی سازی فرهنگ نوآوری است. نگاه تک بعدی تولید برای تولید و پژوهش برای پژوهش هرگز پاسخگوی نیازهای یک سازمان...
-
خرید ناگهانی (Impulse Buying)
1389/07/11 12:08
خرید ناگهانی (Impulse Buying) یا بدون برنامه ریزی یکی از جنبه های رفتاری مهم مصرف کننده است که نکته جالب و مهمی برای درک فعالیت بازاریابی دربر دارد. در ادبیات بازاریابی ، خریدهای ناگهانی را به عنوان خریدهای بدون برنامه ریزی بیان و تعریف می کنند .اما خرید ناگهانی فراتر از اینهاست؛ در واقع تجربه یک تمایل و اشتیاق برای...
-
توصیه هایی برای بازاریابی بهتر در اقتصاد ضعیف
1389/07/11 12:06
در یک اقتصاد ضعیف آیا بازهم می توان بازاریابی کرد؟ ….. ▪ همواره تفکر بازاریابی داشته باشید. یک پوشه برای نگهداری هر نوع ایدهخوبی که به ذهنتان میرسد، اختصاص دهید و نمونهی نامههای مستقیم پستی، آگهیهای تبلیغاتی چشمگیر و هر نوشته یا کاغذی که مربوط به امور تبلیغات میشود را در آن نگهداری...
-
بدون شرح!
1389/07/10 09:45
-
نوآوری استراتژیک
1389/07/10 07:57
نوآوری، فرایند گرفتن ایده های نو از طریق مشتریان رضایتمند است. همچنین تبدیل دانش جدید به محصول و خدمات جدید را نیز نوآوری می نامند. یکی از نتایج نوآوری ارزش آفرینی و افزایش کارایی است و بنابراین رشد تجارت را رقم خواهد زد . همین جرقه ای است که سازمان ها و افراد را به حرکت رو به جلو یا بالا سوق می دهد . اما یک سازمان...
-
سبکهای ارتباطی مدیریت
1389/07/10 07:55
در این مقاله بر آن هستیم تا سبکها و شیوه های خاص ارتباطی در سازمان را مورد بررسی قرار دهیم و اثرات آنها را در موقعیتهای مختلف سازمانی بر عملکرد افراد بسنجیم. این مقاله این دید را به ما می دهد تا بدانیم چرا اثربخشی هریک از این سبکها در موقعیتهای سازمانی و محیطی خاص خود مورد تحلیل قرار خواهند گرفت. ۱) مقدمه وقتی از سبک...
-
بررسی روشهای اندازه گیری رضایت مشتری (خلاصه سمینار روانشناسی صنع
1389/07/08 09:30
خلاصه: مشتری در یک جواب سریع احتمالا" مصرف کننده نهایی محصولات است در مسیر تولید یک محصول از طراحی تا مراحل مختلف تولید (آزمایش، بسته بندی و ...) زنجیره طولانی از فعالیتهای مختلف وجود دارد. هر یک از این فعالیتها توسط یک نفر یا گروهی از افراد انجام می شود و بازده این فعالیتها توسط فرد دیگری مورد استفاده قرار می...
-
هوش تجاری چطور کار می کند؟
1389/07/08 09:28
هوش تجاری چطور کار می کند؟ هوش تجاری بر مبنای یک هدف ساده پیاده سازی می شود: "بهبود کارایی با ایجاد بستر مناسب برای تصمیم سازی در سازمان". وقتی که دیدگاه مدیران نسبت به داده های سازمانی کامل وجامع است، می توان به تصمیمات اتخاذ شده اطمینان کامل داشت و مطمئن بود که این تصمیمات سازمان را در شرایط رقابتی حفظ می...
-
120 قانون موفقیت جهانی برایان تریسی
1389/07/07 08:48
مختصری درباره ی آقای برایان تریسی - آقای تریسی در طی سی سال به هشتاد کشور دنیا سفر کرده است تا دلایل حقیقی این پرسش را بیابد که چرا وقایع به صورتی که هستند اتفاق می افتند ؟او پاسخ ها را به صورت قوانینی خلاصه کرد ، که سال های زیادی است در دنیا افراد مختلف با بکار گرفتن این اصول و قوانین به موفقیت و خوشبختی ، در زندگی...
-
10 استراتژی مهم در مدیریت بخش فروش
1389/07/06 12:43
بخش فروش یکی از مهمترین بخشهای بنگاه و سازمان می باشد و مدیریت این بخش نیز مهمتر.بخش فروش یکی از مهمترین بخشهای بنگاه و سازمان می باشد و مدیریت این بخش نیز مهمتر. بخش فروش درواقع گلوگاه استراتژیکی بنگاه است.که باید با یک سری استراتژیهای راهبردی ،این بخش را تقویت کرد اصولی را در این مقاله که با استفاده از روش تحقیق...
-
یک روابط عمومی ایده آل چه روابط عمومی است؟
1389/07/06 12:42
مخاطب مدار و مخاطب محور باشد: یعنی نیازسنجی به موقع جامعه . شناخت نیازها و خواست های مشتریان و مخاطبان اولین اصل مشتری مداری است . 1) مخاطب مدار و مخاطب محور باشد: یعنی نیازسنجی به موقع جامعه . شناخت نیازها و خواست های مشتریان و مخاطبان اولین اصل مشتری مداری است . سازمانی که به مقوله توجه نکند در موجبات و اسباب نابودی...
-
The Human Factor
1389/07/05 12:10
by Gerard M Blair In the management of a small team, the human factor is crucial to success. This article considers possible motivators and a simple framework for dealing with people. When you are struggling with a deadline or dealing with delicate decisions, the last thing you want to deal with is "people"....
-
WHAT MAKES A GREAT MANAGER
1389/07/05 11:57
The first steps to becoming a really great manager are simply common sense; but common sense is not very common. This article suggests some common-sense ideas on the subject of great management. The major problem when you start to manage is that you do not actually think about management issues because you do not...
-
بازارهای پویای دانش؛ راهی در تحقق مدیریت دانایی
1389/07/05 08:00
مصطفی جعفری پیمان اخوان چکیده همانند هر بازار دیگر، بازار دانش نیز به بازاری اطلاق میشود که در آن نوعی معامله صورت گیرد، با این تفاوت که جنس مورد معامله در این بازار، از جنس دانش است. به عبارت دیگر بازار دانش، بازاری است که در آن خرید و فروش دانش صورت میپذیرد. بازار دانش می تواند درون سازمان یا خارج از سازمان شکل...
-
ارزش های پنهان را نمایان کنید
1389/07/04 10:33
مدیران ارشد برخی سازمان ها گرچه همواره از منابع انسانی به عنوان دارایی یاد می کنند، اما بعضاً روش مدیریت این منابع مشابه مدیریت سایر دارایی های ارزشمند سازمان نیست.مدیران ارشد برخی سازمان ها گرچه همواره از منابع انسانی به عنوان دارایی یاد می کنند، اما بعضاً روش مدیریت این منابع مشابه مدیریت سایر دارایی های ارزشمند...
-
خلاصه ۴۵ کتاب مدیریت در ۴۵ جمله
1389/07/04 10:31
اجرا بزرگ ترین مساله مطرح نشده در مدیریت امروز است و نبود آن بزرگ ترین مانع موفقیت و بیش تر ناکامی هایی است که به اشتباه به گردن علل دیگر گذاشته می شود. ۱) اجرا بزرگ ترین مساله مطرح نشده در مدیریت امروز است و نبود آن بزرگ ترین مانع موفقیت و بیش تر ناکامی هایی است که به اشتباه به گردن علل دیگر گذاشته می شود. ۲) شرکت...