-
آسیب شناسی رفتار سازمانی
1389/06/14 09:24
خلاصه: آسیب شناسی (Patholiogy) مطالعه مبانی کارکردهای نابسامان است. بیشتر مردم بر این عقیده اند که پدیده هایی چون جنایت، تخلف، الکلیسم، اعتیاد به موادمخدر، فقر و حاشیه نشینی و سوءسکونت های حاد و جنبه های آسیب شناختی در زندگی امروزی هستند. در چارچوب نظریه تضاد، بروز پدیده های تعارض آمیز و تضادهای درونی جامعه که پایه...
-
بکارگیری مدلهای نظام ملی مدیریت نوآوری جهت ارتقای شاخصهای نوآوری
1389/06/13 09:05
چکیده: تحولات فناوری در یک کشور و نیز میزان کارآیی شرکتهای درگیر رقابت در عرصة تجارت بین المللی کالاها و خدمات صرفاً بستگی به عملکرد بخش تحقیق و توسعة آنها ندارد بلکه به نحوة مدیریت و سازماندهی منابع موجود در سطح شرکتی و ملی بستگی دارد. نظام ملی مدیریت نوآوری نظامی است که در آن بخش خصوصی و دولتی, دانشگاه ها و مراکز...
-
15 نکته در رفتار مدیریتی.
1389/06/13 08:58
نکات مدیریتی 1- با قدردانی به موقع از کارمندان، انرژی کاری آنان را افزایش دهید و حُسن خلاقیت را در آنان تقویت کنید. 2- موقع حرف زدن با اعتماد به نفس به چشمان افراد نگاه کنید و همیشه متبسم باشید. 3- هرگز برای پیشبرد اهداف کاری خود، دیگران را با وعده های بی اساس فریب ندهید. 4- سعی کنید اسامی کارمندان را به خاطر بسپارید...
-
مشتری مداری فراگیر
1389/06/09 10:16
-
تحول اداری ومدیریت تحول
1389/06/08 10:10
خلاصه: امروزه در عصر ارتباطات و انفجار اطلاعات، ادارات و سازمانهای کارآمد، نیاز به بهبود، توسعه و گسترش عملیات اجرایی دارند و تغییر و تحولات سریع محیطی، تحول و بهبود را در موقعیت های مختلف اجتناب ناپذیرکرده است. درعصر حاضر سازمانهای پویا برای انجام وظایف خود با مسائل بسیاری مواجهند و به تناسب نوع کار، روشهای اجرایی...
-
اهمیت آموزش های ضمن خدمت در سازمان ها
1389/06/07 10:18
خلاصه: این مقاله عوامل زمینه ساز تغییر در رفتار کارکنان با هدف بهره برداری بهینه از دوره های آموزشی ضمن خدمت کارکنان را مورد بررسی قرار می دهد. شرایط مورد نیاز، فضاهای سازمانی مؤثر در تغییر رفتار کارکنان (شامل فضای مانع تراش (Preventing)، فضای رغبت زدا (Discouraging)، فضای خنثی (Neutral)، فضای ترغیب کننده...
-
رابطه میان تعهد حرفه ای و سازمانی
1389/06/06 09:08
چکیده تعهد حرفه ای و تعهد سازمانی به مثابه انواع تعهد ، محور بحث و مطالعه پژوهشگران مدیریت و رفتار سازمانی طی چند دهه اخیر است . بخش عمده ای از نظریه پردازان اولیه با فرض دیدگاه تعارض حرفه ای – بوروکراتیک ، متعقدند تعهد حرفه ای و سازمانی در تعارض با هم بوده و رابطه ناسازگاری با یکدیگر دارند. طوری که با افزایش تعهد...
-
هشت عنصر مدیریت یکپارچه خدمات
1389/06/03 09:41
خلاصه: بازاریابان معمولا هنگامی که راهبردهای عرضه کالاهای تولیدی به بازار را مورد بحث قرار میدهند به چهار عنصر اساسی راهبردی اشاره میکنند، این چهار عنصر عبارتنداز: محصول، قیمت، مکان (یا توزیع) و فعالیتهای پیشبردی (یا ارتباطات)، با وجود این، ماهیت خدمات ایجاب میکند که به چهار عنصر فوق عناصر راهبردی دیگری نیز اضافه...
-
۲۹ راز مدیریتی جک ولش در جنرال الکتریک
1389/06/03 09:39
جک ولش در سال 1928 در آمریکا به دنیا آمد. کارشناسی مهندسی شیمی را از دانشگاه ام.آی.تی و کارشناسی ارشد و دکترای همان رشته را از دانشگاه ایلی نویز گرفت. وی پس از طی مراحل مختلف مدیریتی در بخشهای مختلف شرکت جنرال الکتریک، در سال 1980 در 45 سالگی به عنوان نوزدهمین مدیرعامل شرکت 120 ساله جنرال الکتریک به کار مشغول شد. او...
-
خلاقیت در تبلیغات
1389/06/02 13:13
-
برنامه ریزی استراتژیک فناوری اطلاعات: نگرش زیرساختی به فناوری IT
1389/06/02 10:17
نویسنده : جعفرخانی، الهه چکیده برنامهریزی استراتژیک به مفهوم برنامهریزی آینده یک سازمان است، یعنی جهتی که سازمان میخواهد در آن جهت حرکت کند و برنامهریزی استراتژیک فناوری اطلاعات برای هر سازمان، سندی است که معماری اطلاعات سازمان را در پرتو ملاحظات استراتژیک مانند ماموریت، اهداف و اولویت های سازمان...
-
مدیریت دانش چیست ؟ KM ) knowledge management )
1389/06/01 13:54
خلاصه: ابتدا تعاریفی که در مورد دانش بیان شده است : در این تعاریف می توانیم به نقش اساسی که دانش در برنامه ریزیها ، تصمیم گیریها و همچنین پیاده سازی راهکارهایی در جهت حل مسائل گوناگون ایفا مکند ،پی برد. دانش ، اطلاعات کاربردی و سازماندهی شدهای است برای حل مسائل دانش ، اطلاعاتی سازماندهی و تجزیهوتحلیلشده است که...
-
CRM shifts the paradigm
1389/06/01 13:52
Source: Journal of Strategic Marketing; Dec2005, Vol. 13 Issue 4, p275-291 Abstract: In today"s environment, companies of all sizes need to practice customer relationship marketing to gain a competitive edge. This is feasible if CRM becomes an integrated part of the marketing management paradigm. The paper...
-
Defining strategic ive: A methodology suited for public o
1389/06/01 13:50
Source: Total Quality Management & Business Excellence; Jul 2006, Vol. 17 Issue 6, p669-684 Abstract: In order to manage public organizations strategically, both the strategic management and the total quality management theory indicates a limited number of "strategic ives or goals" to be defined. These...
-
Aligning Knowledge Strategy and Knowledge Capabilities
1389/05/31 12:22
Source: Technology Analysis & Strategic Management; Jan2007, Vol. 19 Issue 1, p.69-81 Abstract: This paper outlines a framework that links knowledge strategy and knowledge capabilities in a similar way as prior studies for the more generic concepts of strategy and capabilities. Existing theory in knowledge...
-
هزینه یابی هدف: رویکرد تطبیقی
1389/05/31 11:10
منبع: ماهنامه تدبیر-سال نوزدهم-شماره 199 چکیده: در بازار یکپارچه کنونی، موسساتی قادر به رقابت هستند و میتوانند به دوام واحدهای تجاری خود امیدوار باشند که بتوانند محصولاتی، با مزایای رقابتی، تولید و به بازار عرضه کنند. موسساتی که بتوانند محصولات را با کیفیت و کارکرد مشابه اما با قیمتهای پایین تر به بازار ارائه دارند،...
-
حکایت
1389/05/31 11:07
پسر کوچکی، روزی هنگام راه رفتن در خیابان، سکه ای یک سنتی پیدا کرد. او از پیدا کردن این پول، آن هم بدون هیچ زحمتی، خیلی ذوق زده شد. این تجربه باعث شد که او بقیه روزها هم با چشمان باز سرش را به سمت پایین بگیرد و در جستجوی سکه های بیشتر باشد. او در مدت زندگیش، ۲۹۶ سکه ۱ سنتی، ۴۸ سکه ۵ سنتی، ۱۹ سکه ۱۰ سنتی، ۱۶ سکه ۲۵...
-
TRIZ چیست؟
1389/05/30 09:28
خلاصه: واژه TRIZ برگرفته شده از حروف اول کلمات در عبارت روسی «Teoriya Resheniya Izobrototelskikh Zadatch» است که برابر انگلیسی آن عبارت «Theory of Inventive Problem Solving» (با مخفف TIPS) است که به معنای نظریه حل ابداعانه مساله میباشد. این دانش در سراسر جهان تحت عنوان TRIZ شناخته میشود و متداول شدن این نام به این...
-
۱۰ جمله ای که هرگز نباید در یک تجارت تلفنی به کار برده شوند
1389/05/30 09:19
خلاصه: در قرن بیست و یکم به سر می بریم. آیا می دانید که کارمندان شما چگونه پاسخ گوی تماس های تلفنی شرکت تان هستند؟ نحوه ی پاسخ گویی به تلفن همواره دارای اهمیت بوده است، با این حال برخی از شرکت ها هیچ تلاشی برای آموزش آداب پاسخ گویی تلفنی به کارمندان، از خود نشان نمی دهند. این بی توجهی ها در بیش تر مواقع نتیجه ای جز...
-
مدیریت مشارکتی
1389/05/27 13:05
-
مدیریت دانش و سرمایه های انسانی
1389/05/27 10:05
مترجم : علیرضا چیت سازیان چکیده مدیریت دانش و حیطه های مربوط به آن بر این واقعیت تاکید دارند که در فضای اقتصاد نوین جهانی، دستیابی به مزیت رقابتی پایدار درگرو ظرفیت و توانایی سازمان در توسعه و استفاده صحیح از منابع مبتنی بر دانش سازمان است. البته تمامی منابع سازمانی از اهمیت یکسانی برای دستیابی به این مزیت رقابتی...
-
مشتریان را بشناسید
1389/05/26 09:32
خلاصه: مدیریت روابط مشتری یا CRM، چالش بزرگی برای تمامی شرکتها در صنایع مختلف است. مقالهی حاضر، روشهای چهار برندهی بزرگ در زمینهی جمع آوری و استخراج دادههای مشتریان به منظور کسب ارزش واقعی را، به اختصار ارایه میدهد. آیا واقعاً بهتر نبود چنانچه تنها یک بار، یکی از خدمههای شرکتهای...
-
من و مشتریانم
1389/05/26 09:28
خلاصه: کسب و کارهای کوچک معمولاً با مشکلات زیادی روبه رو میشوند. برای مثال، شخصی که کار دو، سه یا چهار نفر را به تنهایی انجام میدهد، مسلم است که در کارش با مشکلات زیادی روبه رو میشود چرا که همزمان باید مشتریان را ملاقات کند، محصولاتش را بفروشد و در سمینارهای مختلف شرکت کند. جرالد کین درباره انجام دادن تجارت یک نفره...
-
تبلیغ پست استرالیا
1389/05/25 09:44
-
نقش فناوری اطلاعات در مدیریت بحران
1389/05/25 08:56
بحران ها، حوادثی هستند که خرابی های زیادی بوجود آورده و باعث به خطر افتادن جان افراد می شوند. این خرابیها میتوانند به صورت منطقهای، مانند سیل، یا به صورت سراسری، مانند زلزله و آتشفشان، نمود پیدا کنند. حتی بحرانهایی نیز در حد جهانی، مانند مشکل سال 2000 رایانه ها، وجود دارند. با توجه به گسترش IT در تمام زمینه ها و...
-
11 گام موثر برای شروع مدیریت زمان
1389/05/24 13:01
خلاصه: آیا شما هم به این فکر میکنید که کاش زمان بیشتری برای انجام کارهایتان داشتید؟ آیا به این فکر میکنید که کاش میتوانستید وقت خود را به کارهای مفیدتری بپردازید؟ آیا شما هم با کمبود وقت شدید درگیر هستید؟ مدیریت زمان عنوان مهارتی است که به شما کمک میکند تمام کارهای خود را سر وقت و به موقع انجام دهید و هیچ گاه...
-
روندهای حاکم بر عرصه فناوریهای خدماتی
1389/05/23 10:13
منبع: ماهنامه تدبیر-سال هفدهم-شماره 178 چکیده: تدوین استراتژی فناوری با استفاده از روشهای پیش بینی وشناسایی روندهای حاکم بر فناوری وآینده آن، رویکردی است که در این مقاله در خلال یک مطالعه موردی در حوزه خدمات وفناوریهای مرتبط با آن تشریح می شود. در واقع این مقاله بیشتر حالتی مقدمه گونه بر مبحثی متفاوت در عرصه مدیریت...
-
10کلید طلایی بازاریابی
1389/05/19 14:15
خلاصه: اگر شما فروشنده هستید یا اینکه تولیدی دارید یا به هر شغل دیگری که با بحث فروش سر و کار دارد مشغول هستید، مطمئنا برای فروش کالا یا خدمات خود برنامه ریزی کرده اید. البته اگر این برنامه مکتوب نشده باشد، مسلما در ذهن خود برای این امر مهم یعنی فروش، برنامه هایی دارید. 10 نکته ای که در ادامه از آن به عنوان کلید یاد...
-
شش گام موثر در مدیریت بحران
1389/05/18 08:31
منبع: JOURNAL OF BUSINESS STRATEGY, 2004 چکیده: امروزه مدیریت بحران یک بخش اساسی از مدیریت استراتژیک است. قبل از تعقیب هرگونه اهداف بلند، مدیریت بحران برای تضمین ثبات و موفقیت مستمر یک سازمان ضروری است. اساسا سازمانهایی که در معرض بحران قرار دارند به آمادگی بیشتری در برابر آن نیاز دارند. مدیریت بحران موثر نیازمند یک...
-
سه رویکرد برتر در مدیریت استراتژیک
1389/05/18 08:27
منبع: ماهنامه تدبیر-سال هفدهم -شماره 173 چکیده: این مقاله سه رویکرد غالب در مدیریت استراتژیک – دیدگاه سازمان صنعتی، دیدگاه فرآیندی و دیدگاه مبتنی بر منابع- که تاثیر زیادی بر ادبیات این حوزه داشته اند، معرفی می کند. در ابتدا مفهوم استراتژی و نظریههای اولیه استراتژی توضیح داده می شود و در ادامه این سه رویکرد مورد تحلیل...