-
گفتگو با دکتر روستا
1390/08/07 08:48
منبع: وبسایت رسمی دکتر روستا بازاریابی آینده بازاریابی ارتباطات انسانی فصلنامه کاشی و سرامیک سال ششم – تابستان 84 دکتر احمد روستا به عنوان یکی از شناخته ترین چهره های مدیریت علمی و نوین در کشور، تجربیات ارزنده ای در بازاریابی و مدیریت اقتصادی در سطح کلان می باشند. دکتر احمد روستا در سال 1979 میلادی (1358هجری شمسی ) از...
-
اسرار تبلیغات آینده
1390/08/07 08:43
منبع:وبسایت رسمی دکتر روستا نویسنده : دکتر احمد روستا دنیای امروز شاهد پدیده ای است که بیش از هر زمان زندگی بشر را تحت تاثیر قرارداده است و آن شدت ، وسعت و سرعت تغییرات است که فرصتها و تهدیدهای بسیاری را نیز با خود و در خود دارد. این تغییرات دو اصل را مطرح ساخته و ثابت کرده اند که : هیچ چیز ثابت نیست هیچکس کامل نیست...
-
101 راه برای ایجاد وفاداری در مشتری(۲)
1390/08/03 11:33
خدمت به مشتری وظیفه تکتک کارمندان یک سازمان است. این خدمت با ایجاد روابط مثبت بین مشتری و کارمند در یک زمان حاصل میشود. ایجاد رابطه دیرپا با مشتریان موجود بسیار سودمندتر از تغییر پیاپی آنها است.جذب یک مشتری جدید هزینهاش 5 برابر بیشتر از حفظ یک مشتری موجود است و رساندن یک مشتری جدید به همان سطح سوددهی هزینهاش 6...
-
هفت اصل برای برند سازی به کمک مشتریان
1390/08/03 11:18
منبع:پایگاه تخصصی اتاق مدیریت ارتباط با مشتری مشتریان در تشریک مساعی برای تقویت برند شما چه انگیزه ای دارند و نقش محققین چه می تواند باشد؟ ایجاد زمینه و انگیزه برای مشتریان جهت تشریک مساعی در تقویت و توسعه یک برند، شیوه ای است که بر"هر چه مفید تر بودن" متمرکز است. فلسفه بازاریابی اجتماعی در عمق دیدگاه خود بر...
-
پنج راه برای بهتر گوش دادن
1390/08/01 09:46
متخصص صدا، جولیان ترژر میگوید: در این جهان پر سر و صدا، "ما در حال از دست دادن گوش سپردن خویش هستیم." در این بحث جذاب کوتاه، تراشور پنج شیوه برای دوباره کوک کردن گوشهایمان جهت گوش سپردن آگاهانه به دیگران و جهان پیرامون را بیان می کند.... این پنج را در فیلم کوتاهی از زبان خود او (با زیر نویس پارسی ) در...
-
چگونه بازار میتواند به جاری ماندنِ رودها کمک کند
1390/08/01 09:38
در حالی که رودها و رودخانهها به خاطر استفادهی بیش از حد در حال نابودی هستند، راب هارمن سازوکار نبوغآمیزی برای بازار پیادهسازی کردهاست تا آب دوباره به این رودها باز گردد. مزرعهداران و صاحبان کارخانههای آبجو سرنوشت خودشان را گره خورده در داستان قدیمی پریکلی پیر کریک میدانند. فیلمی کوتاه و جذاب درمورد یک راهکار...
-
الزامات توسعه مارپیچی محصول
1390/07/27 10:51
احمد الهیاری منبع : سایت دانشجویان ام بی ای دانشگاه صنعتی شریفچکیده هر فرایند عملیاتی متاثر از رویکردی است که شامل پیش فرضهایی در زمینه چگونگی انجام و نتایج آن فرایند است. در این بین، فرایند توسعه محصول از این امر مستثنی نیست.در حال حاضر شاهد جایگزینی مفروضات جدید توسعه محصول با پارادایمهای پیشین هستیم، به گونه ای که...
-
موفقیت در اجرای مهندسی ارزش
1390/07/27 10:47
چکیده استفاده از مهندسی ارزش در کشورهای پیشرفته تقریباً از سال 1950 آغاز شد و تا به امروز در حال تکامل است. استفاده از این روش در کشور ما نیز پیشرفت زیادی داشته است و برای برخی از پروژه*ها با منابع مالی بالاتر نیز الزامی است. روشهای مختلفی برای بررسی فرایندها و محصولات وجود دارد .این روشها در طول سالیان گذشته توسعه...
-
عملکرد کسب و کار و میزان خشنودی مشتری
1390/07/24 10:55
مولف/مترجم: دکتر عبدالرضا رضایی نژاد منبع: ماهنامه تدبیر-سال چهاردهم-شماره135 چکیده: هدف این مقاله، تمرکز بر تحلیل داده های تجربی (در برابر پژوهش علمی) گردآوری شده از میزان رضامندی مشتریان و ارتباط آن با چگونگی عملکرد کسب وکارهاست. سازمان مورد بررسی؛ شرکت فلکس(FLEX COMPANY) است که دفتر مرکزی آن در هلند مستقر است و در...
-
فرهنگ بازاریابی
1390/07/24 10:23
مولف/مترجم: مجید خوش سیرت منبع: ماهنامه تدبیر-سال هجدهم-شماره 177 چکیده: برای ایجاد و توسعه مفاهیم فرهنگ سازمانی و سپس به کارگیری آنها در مسائل بازاریابی با دو چالش روبرو میشویم. اول اینکه باید درباره ادبیات به سرعت در حال توسعه فرهنگ سازمانی کاوش و مسائل متعدد متدولوژیک و مفهومی را درک کنیم و برای معتبر ساختن بررسی...
-
پنج روش ماهرانه برای گرفتن شغل جدید
1390/07/21 23:48
منبع : مدیران ایران مترجم: رویا مرسلی نقل از دنیای اقتصاد جستوجو برای یک شغل جدید میتواند یک تجربه دلسردکننده و ناامیدکننده باشد. ممکن است بدون هیچ دلیلی رد شوید یا سوالاتی از شما پرسیده شود که میل ندارید به آنها پاسخ دهید یا معیارهایی که با آن مورد قضاوت قرار میگیرید برای شما ناشناخته باشد.شاید به همین خاطر باشد...
-
ویژگی مدیران بهره ور
1390/07/21 23:40
منبع: مدیران ایران 1- فرهنگ سازمانی ؛ فرهنگ ملی و فرهنگ جهانی را به خوبی میشناسد و برای رسیدن به توسعه فرهنگی با دانایی عمل میکند . 2- به تمام زوایای کار و محیط پیرامون خود نگاه سیستمی و شبکهای دارد . 3- به نیازهای انسانی کارکنان توجه دارد و به ارزش های والای انسانی ارج مینهد . 4- کارکنان را به کاربرد طیفهای...
-
منابع انسانی در آغاز هزاره سوم
1390/07/18 12:45
مولف/مترجم: ترجمه و تلخیص: علیرضا شیروانی منبع: ماهنامه تدبیر-سال چهاردهم-شماره138 چکیده فرق گذاشتن بین مدیریت منابع انسانی (HUMAN RESOURCE MANAGEMENT = HUM) و توسعه منابع انسانی (HUMAN RESOURCE DEVELOPMENT = HRD) درواقع وارد شدن به محیط مبهم و بحث انگیز است. این مقاله ماهیت هرکدام را بیان داشته و بعضی از تنشهای موجود...
-
مدیریت پاداش
1390/07/18 12:40
مولف/مترجم: مرتضی کرمی منبع: ماهنامه تدبیر-سال چهاردهم-شماره138 مقدمه: سازمانها براین باورند که نیروی انسانی به عنوان منبع اصلی ایجاد ارزش در سازمان و به عنوان مزیت رقابتی مطرح است. درچنین شرایطی حفظ نیروی انسانی و ایجاد انگیزه درجهت افزایش روزافزون بهره وری درکار با استفاده از مکانیسم های مختلف از جمله پاداش از اهم...
-
استیو جابز درگذشت
1390/07/16 21:35
استیو جابز، از بنیانگذاران شرکت کامپیوتری اپل و مدیر عامل پیشین این شرکت، روز چهارشنبه در سن 56 سالگی و پس از مدت ها مبارزه با بیماری سرطان درگذشت. مرد اول سالهای اخیر دنیای فناوری که از سال 2004 با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می کرد، دیروز در حالی درگذشت که بسیاری او را منشا تحولات زیادی در دنیای فناوری می دانند....
-
پذیرش فناوریهای نوین در سازمان
1390/07/16 10:15
مولف/مترجم: ترجمه: عباس نصیری زنگ آباد منبع: Alberto carneiro، adopting new technologies، hand book or business strategy، 2006، pp 307-312 مقدمه: باوجود توسعه چشمگیر فناوریهای جدید، برخی سازمانها نیاز به پذیرش چنین فناوریهایی را بهطور کامل بهدست فراموشی سپرده اند و یا اینکه نسبت به تصمیم گیری درباره فرایندهای پذیرشی...
-
مدیر الکترونیک؛ یک الزام
1390/07/16 10:11
مولف/مترجم: دکتر مرجان فیاضی منبع: ماهنامه تدبیر-سال هجدهم-شماره 182 چکیده: فناوری اطلاعات و بهخصوص اینترنت، فضای کسب و کار و بازار محصولات و خدمات را دگرگون ساخته است. بنابراین بسیاری از سازمانها و شرکتها برای اینکه بتوانند در محیط رقابتی جهانی فعالیت کنند، به استفاده از ابزارها و روشهای الکترونیک از جمله کسب و کار...
-
افزایش قابلیتهای شبکه زنجیره عرضه
1390/07/12 13:24
مولف/مترجم: دکتر چنگیز والمحمدی منبع: ماهنامه تدبیر- سال چهاردهم- شماره 133 مقدمه: یکی از شاخصهای کلیدی برای افزایش توان رقابتی و کیفیتی محصولات و خدمات تولیدی سازمانها و موسسات، برقراری و ایجاد رابطه تنگاتنگ با عرضه کنندگان مواد و قطعات اولیه و همکاری و ارزیابی دقیق آنان است. ازسوی دیگر، پیشرفتهای شگرف در زمینه...
-
بازاریابی اعتمادی
1390/07/12 13:21
مولف/مترجم: دکتر سیدکامران نوربخش منبع: ماهنامه تدبیر-سال پانزدهم-شماره 146 مقدمه: نتیجه مطالعات به عمل آمده از سایت های علمی و نیز شرکتهای موفق که بخشهایی از آن در این مقاله آمده است نشانگر گرایشات جدیدی در عرصه بازاریابی است. نکته حایزاهمیت در این مقاله، رویکرد جدیدی است که بویژه با ورود به عصر تکنولوژی های نوین...
-
هنر رفتار با افراد دشوار
1390/07/10 22:21
مولف/مترجم: مرجان فیاضی، ملیحه میرزاده منبع: ماهنامه تدبیر-سال هجدهم-شماره 179 چکیده: همه ما هر روز با افراد دشوار سر و کار داریم. شما نمیتوانید همیشه از افراد مسئله ساز دوری کنید. شناخت این افراد و چگونگی برخورد با آنها به شما کمک خواهد کرد تا ارتباطات بهتری داشته باشید. این مقاله روشهایی را برای شناخت و برقراری...
-
مقدمه ای بر نظریه آشوب در مدیریت کیفیت
1390/07/10 22:08
منبع: http://www.mbaforum.ir دکتر بهروز ریاحی مهندس نرجس سلطان محمدی چکیده درطی سالهای اخیر که کیفیت به یکی از مهمترین فاکتورهای تولید محصول تبدیل شده است ، سازمانها برای بقای خود ملزم به استفاده ازابزارهای ارتقای کیفیت هستند. یکی از این ابزارها تئوری نظم غایی است. این نظریه به قولی پس از نظریات کوانتوم و نسبیت سومین...
-
اعلام برنامه فیلیپ کاتلر در ارمنستان
1390/07/09 20:32
منبع:وبسایت رسمی دکتر درگی http://www.dargi.ir فیلیپ کاتلر، پدر بازاریابی نوین، بر اساس تقویم سمینارهای آموزشی، آبان ماه امسال به ارمنستان سفر میکند. کاتلر، در این سمینار با استادان بازاریابی، صاحبنظران بازاریابی، دانشجویان بازاریابی از ایران، روسیه، اکراین، بلاروس، ترکیه، امارات دیدار و سخنرانی خواهد کرد. یکی از...
-
روشهای انتقال تکنولوژی
1390/07/04 23:07
مولف/مترجم: سیدعبدالحمید عربی منبع: ماهنامه تدبیر-سال هجدهم-شماره 179 چکیده: انتقال و جذب تکنولوژی در جهان سوم ، مقوله پیچیده ای است که هم از نظر علمی و هم از جنبه ابعاد فرهنگی ، سیاسی و اقتصادی سالهاست نه فقط کشورهای در حال توسعه، بلکه بسیاری از مجامع پژوهشی غرب و سازمانهای بین المللی را به خود مشغول داشته است. سطح...
-
استراتژی تامین منابع از خارج سازمان
1390/07/04 22:43
مولف/مترجم: علی کنعانی و اکبر حسن پور منبع: ماهنامه تدبیر- سال چهاردهم- شماره 133 چکیده: یکی از استراتژی هایی که شرکتها و سازمانها بــرای توسعه فعالیتهای خود به کار می برند عبارت است از: استراتژی رشد عمودی که به موجب آن شرکتها فعالیتهای بعد و یا قبل از فعالیتهای خود در زنجیره عرضه را انجام می دهند. نتیجه رشد عمودی...
-
طبقه بندی محیط برنامه ریزی سازمان
1390/06/30 13:13
مولف/مترجم: دکتر شهرام گیلانی نیا منبع: ماهنامه تدبیر-سال چهاردهم-شماره138 چکیده: مقاله حاضرحاوی چکیده ای از بررسیهای عمیق صورت گرفته در زمینه تک تک متغیرهای معرفی شده و موثر در رابطه با محیط برنامه ریزی بوده است به عبارتی روشن تر این مقاله مشتمل بر اطلاعات اساسی و بنیادی مربوط به محیط برنامه ریزی است که خواننده را با...
-
نشانگرهای سازمانی ابزاری برای واکنش سریع
1390/06/30 13:06
مولف/مترجم: آمنه کدیور ، سلطانی دلگشا منبع: ماهنامه تدبیر-سال هجدهم-شماره180 چکیده: خلبانان برای پروازی امن و راحت از وسائل و تجهیزاتی پیشرفته استفاده می کنند تا از تمامی شرایط متغیر مطلع باشند و نسبت به آنها سریع تصمیم گیرند. با پیشرفت فناوری های نوین برای سازمان ها نیز این امر مهیا شده است . امروزه دیگر سازمان های...
-
تغییر سازمانی از دیدگاه نظریه آشوب
1390/06/28 11:44
مولف/مترجم: دکتر اکبر اعتباریان منبع: ماهنامه تدبیر-سال هجدهم-شماره 190 چکیده: نظریه ها و الگوهای سازمان و مدیریت همچون بقیه رشته های دانش تحت تاثیر پارادایمهای علمی قرار دارند. دو پارادایم مهم یعنی پارادایم نیوتنی و پارادایم آشوب به طور جدی نظریه و الگوهای سازمانی را تحت تاثیر خود قرار داده اند. در نظریه های ماشینی...
-
رویکرد تی.ئی.ای.ام در ارزیابی عملکرد منابع انسانی
1390/06/28 11:41
مولف/مترجم: دکتر سید احمد بزاز جزایری منبع: ماهنامه تدبیر-سال هفدهم-شماره 167 چکیده: ارزیابی اثربخش عملکرد منابع انسانی موضوعی است که فکر بسیاری از مدیران را به خود جلب کرده است. اغلب آنان به دنبال رویکرد یا راهکار عملی هستند از طریق آن بتوانند عملکرد کارکنان خود را بهبود بخشیده و زمینه های رشد و تعالی را فراهم ساخته...
-
زندگینامه جک ولش؛ موسس شرکت جنرال الکتریک
1390/06/26 11:23
جک ولش روش نوینی در نحوه اداره شرکتها و کمپانیهای بزرگ ابداع کرد که امروزه بسیاری از مدیران بزرگ فارغ از اصول فرسوده و سنتی پیشین، به راحتی کنترل امور مرزهای تجاری خود را در دست گرفته و با سرعتی باورنکردنی به سوی پیشرفت و توسعه پیش میروند. تکنیکهای افسانهای مدیریت ولش به گونهای است که هر مدیری را در هر قلمرویی...
-
معرفی کتاب : استراتژی اقیانوس آبی
1390/06/26 11:18
استراتژی اقیانوس آبی یا چگونه فضای بازار بی مقاومت خلق کنیم و رقابت را بی معنا سازیم.در اولین سال انتشار کتاب استراتژی اقیانوس آبی یعنی سال 2005، بیش از یک میلیون نسخه از آن به فروش رفت و تا کنون به بیش از 41 زبان دنیا ترجمه شده است. این کتاب همچنین به عنوان پرفروشترین کتاب The Wall Street Journal, Business Week و...