-
سازمانهای با عملکرد برتر
1390/02/26 10:29
احمد عیسی خانی چکیده تحولات فزاینده و فشارهای رقابتی موجود در محیط سازمانها، ضرورت تمرکز بر نوآوری، ارتقای کیفیت، بهبود خدمات به مشتری، افزایش سرعت و کاهش هزینه را تشدید کرده است. ناتوانی ساختارها و الگوهای سنتی حاکم برکسب وکار، در برآورده ساختن انتظارات و خواسته های ذینفعان باعث رواج رویکرد جدید سازمانی شده است که می...
-
آنالیز ذینفعان کسب حمایت برای پروژههایتان
1390/02/19 13:51
خلاصه: مدیریت ذینفعان برای موفقیت هر پروژهای در هر سازمانی که من با آنها کار کردهام، امری حیاتی است. با بکارگیری افراد مناسب در مسیر مناسب در پروژه، به موفقیتی متفاوت در حیطه کاری خود دست خواهید یافت. همانطور که شما در شغلتان موفقیت بیشتری کسب میکنید، اقدامات شما و همچنین پروژههایی که شما اجرا میکنید بر افراد...
-
مدیریت باهوشترینها
1390/02/19 13:45
منبع: راهکار مدیریت مترجم:سریما نازاریان نقل از دنیای اقتصاد خلاصه: مدیریت باهوشترینها کار سادهای نیست، ولی در عین حال غیرممکن هم نیست وکاری است که بسیاری از مدیران در طول زندگی کاریشان مجبور به انجام آن میشوند. مدیریت باهوشترینها کار سادهای نیست، ولی در عین حال غیرممکن هم نیست وکاری است که بسیاری از مدیران...
-
آشنایی با سیر تحول و کاربردهای سیستم های MRP و ERPدر سازمانها
1390/02/18 14:08
مولف: گسترش انفورماتیک ایران منبع: گسترش انفورماتیک ایران (تحت پوشش سازمان گسترش صنایع ایران) مقدمه: هر سازمان، هرچند که کوچک باشد، دارای بخش ها و سلسله مراتبی است. هر بخش مسئولیتهایی را بر عهده دارد که به نحوی تکمیل کننده وظایف سایر قسمت های سازمان میباشند. این بخش ها، در کل در جهت منافع سازمان قدم برداشته و سعی می...
-
استراتژی نام تجاری در فرا بازار ها
1390/02/18 14:05
مولف: بهنام میرزایی؛ مدرس دانشگاه و عضو اتاق فکر سازمان بازرگانی استان تهران منبع: پایگاه مقالات علمی مدیریت مقدمه: امروزه فرآیند بازاریابی وجدان کاری تولید محسوب شده و اثر بخشی آن در گرو وفاداری مشتریان است. کوشش مبتکران و افراد خلاق در انتخاب نام تجاری ، تبدیل یک نیاز اجتماعی را به فرصتی سودآور تسریع می نماید. سرعت...
-
خرید ناگهانی نیمه پنهان رفتار مصرف کننده
1390/02/11 11:34
نویسنده: امیر عباس کاویانی نیا دانشجوی کارشناسی ارشد MBA a.ka1356@yahoo.com mbamanagement.blogfa.com mba4u.mihanblog.com چکیده شناخت رفتار مصرف کننده در محیط کسب و کار فاکتور مهمی برای دستیابی به فروش بیشتر و کسب سهم بیشتر بازار می باشد . خرید ناگهانی یا برنامه ریزی نشده از اجزا مهم رفتار مصرف کننده می باشد که می...
-
نقش مثلث بانک، مشاور و مجری در برون سپاری سیستم بانکی
1390/02/10 09:35
امید کاملی رئیس اداره نظارت بانک صنعت و معدن و عضو انجمن مهندسان سیویل آمریکا مقدمه حجم قابل توجهی از سرمایه گذاری صنعتی در ایران، با مشارکت بانکها از طریق منابع داخلی خود و یا عاملیت منابع تأمین شده توسط سایر سازمانهای دولتی و بین المللی انجام می گیرد . با این وجود و علیرغم قدمت یکصد ساله فعالیتهای بانکداری در ایران...
-
تصویر محصول و باورهای مصرف کننده
1390/02/10 09:32
مهنوش قائدی M_Ghaedi2005@Yahoo.Com سید علیرضا موسوی Ali_Mosavi75@Yahoo.Com علیرضا انوری چکیده برخی از مفاهیم اصولی ما را یاری می دهند تا بتوانیم فرایند ارزیابی مصرف کننده را توجیه کنیم. از نظر یک مصرفکننده، محصول دارای مجموعه ای از ویژگیهاست . مصرف کنندگان در مورد ویژگیها و آنچه که مورد توجه قرار می دهند ، متفاوت...
-
مدیریت رفتار سیاسی در سازمان
1390/02/08 09:35
نویسنده : کریمی، علیرضا سال انتشار : 1387 چکیده از سیاست در سازمان، تعابیر مختلفی برداشت می شود اما آنچه که مورد توجه بسیاری از اندیشمندان در حوزه رفتار سازمانی قرار دارد، این است که رفتار سیاسی نه تنها به گونه ای ذاتی منفی نیست بلکه می تواند برای اعضای یک سازمان یا خود سازمان مفید نیز باشد. در این مقاله پیش زمینه های...
-
مدیریت و تفویض اختیار
1390/02/08 09:31
منبع: راهکار مدیریت نویسنده : محی الدینی، پریسا چکیده امروزه در علوم سیاسی و اداری مفاهیم تمرکز و عدم تمرکز در موارد گوناگون به صورت مبهم وپیچیده بکار می رود. ریشه این ابهام در نظریات و عقاید سیاسی و اجتماعی حاکم بر جامعه است. به طوری که در هر نوع نظام سیاسی و اجتماعی حدودی از افراط یا تفریط در تمرکز قدرت وتصمیم گیری...
-
دنیای الکترونیکی و بازنگری در رفتار سازمانی
1390/02/07 19:52
مولف /مترجم: مترجم: علی حسین زاده منبع: prenhall.com/division/bp/robinsg/eworld.doc چکیده: در این مقاله سعی بر آن است تا اثر دنیای الکترونیکی بر رفتار سازمانی بررسی شود که تحقیقات کمی در این مورد انجام شده است. آنچه که در اینجا ذکر می شود، مطالعه برخی تحقیقات و مقایسه آنها با برخی از مشاهدات، حدسها و گمانها در این...
-
سرمایه روان شناختی؛ مبنایی نوین برای مزیت رقابتی
1390/02/07 19:49
مولف/مترجم: نسترن سیمار اصل؛ مرجان فیاضی منبع: ماهنامه تدبیر-سال نوزدهم-شماره 200 چکیده: در سالهای اخیر، توجه روانشناسان به مقوله روانشناسی مثبت گرا جلب شده؛ به گونه ای که این جنبش به حوزه مدیریت و رفتار سازمانی هم راه یافته است. امروزه پس از سرمایه انسانی و اجتماعی، سرمایه روانشناختی را می توان به عنوان مبنای مزیت...
-
جذب استعداد در یک بازار رقابتی
1390/02/06 11:05
مولف/مترجم: مرجان معالی تفتی منبع: ماهنامه تدبیر-سال نوزدهم-شماره 198 چکیده: امروزه پرسش اساسی و مستمر بسیاری از سازمانها ، مبتنی بر این موضوع است که در حال حاضر و آینده، چه استراتژیهایی برای جذب استعدادها به منظور دستیابی به متقاضیان فعال و منفعل (که درپی تعریف شده است ) مورد نیاز است ؟ چه روشها و اصولی برای...
-
بسته بندی های صادراتی ، فرصت یا تهدید
1390/02/06 10:55
مولف: بهنام میرزایی؛ مدرس دانشگاه و عضو اتاق فکر سازمان بازرگانی استان تهران منبع: پایگاه مقالات علمی مدیریت www.SYSTEM.parsiblog.com مقدمه: کشور ایران در حوزه اقتصاد مرحله زیست گذرانی را پشت سر نهاده و جهش ورود به مرحله صنعتی شدن (اقتصاد چند قطبی) را آغاز نموده که تواماً رفتار آنلاین اجتماع، مسائل جمعیت شناختی و...
-
تبدیل تهدید به فرصت
1390/02/05 11:17
-
مدیریت نام تجاری
1390/02/04 21:58
دکتر اوژن کریمی- دکتر غلامحسین خورشیدی- محمد احمدی چکیده در این مقاله به منظور ارائه راهکار برای موفقیت مدیران بازاریابی در دستیابی به اهداف نام تجاری(Brand) و همچنین اثربخشی تلاشهایی (از قبیل موضعیابی، تبلیغات و ...) که در جهت ارتقای ارزش برند. (نام تجاری) صورت میگیرد، مفهوم مدیریت نام تجاری در مؤسسات تولیدی را...
-
همپوشی بازاریابی رابطه مند و مدیریت ارتباط با مشتری
1390/02/04 21:52
پیمان غفاری آشتیانی چکیده معاملاتی که تنها بر اثر بخشی عناصر آمیخته بازاریابی تاکید داشت، به سوی بازاریابی مبتنی بر رابطه و برقراری مدیریت موثر ارتباط با مشتری تغییر جهت داده است. طی دو دهه گذشته سازمانهای بسیاری به اهمیت رضایتمندی مشتریان خود واقف شده و دریافتهاند که حفظ مشتریان موجود به مراتب کم هزینه تر از جذب...
-
سنجش موفقیت برنامه ریزی فناوری اطلاعات
1390/02/03 21:27
محمد کاظم حاکی چکیده برای برنامه ریزی استراتژیک فناوری اطلاعات و سیستمهای اطلاعاتی چارچوبهای متفاوتی ارائه شده است، ولی هنوز سازمانها در تدوین استراتژیهای فناوری اطلاعات با مشکلاتی مواجه هستند که نهایتا این مشکلات منجر به شکست برنامهها میشود. این شکستها غالبا به این دلیل است که چارچوبهای مختلف برنامهریزی...
-
مدیریت اطلاعات بازرگانی (مطالعه موردی)
1390/02/03 21:21
دکتر علیرضا هویدا قاسم بهنامی راد چکیده مدیریت اطلاعات میتواند جریان اطلاعات و ارتقای کارآمدی روابط بین مؤسسات، مشتریان و شرکای تجاری آنها را سرعت بخشد و بستر لازم برای پیوستن شرکت را به تجارت الکترونیک مهیا سازد. امروزه پدیده تجارت الکترونیکی و تحولات ناشی از آن، روشها و چگونگی انجام تجارت را دستخوش تغییرات اساسی...
-
چارچوبی برای پشتیبانی مدیریت دانش فنی
1390/01/31 15:29
ترجمه: حسین عباسی اسفنجانی مهندس میرعلی اکبر اصل خادمی چکیده فناوری عامل مهمی برای نوآوری و رشد پایدار کسب و کار است. درحالیکه علاقه مندی صنعت در حوزه فناوری در حال افزایش است، امّا از دیدگاه دانشگاهی مبنای مفهومی موضوع مدیریت فناوری بهصورت ازهم گسیختهای تعریف شده است. این مقاله ساختاری را شرح می دهد که برای...
-
روش مناسب مهندسی مجدد در ایران
1390/01/31 15:24
مهدی بستانچی چکیده یکی از ویژگیهای دنیای جدید کسب و کار افزایش سطوح رقابت است. سازمانهایی که خواهان افزایش سهم بازار خود و یا اصولا بقا در چنین فضایی هستند باید خود را با تغییر شرایط محیط وفق دهند. از این رو تغییرات زیادی در روشهای کسب و کار در حال شکل گیری است . یکی از آنها مهندسی مجدد فرایند های کسب و کار...
-
خدمات متقابل مدیریت و حسابرسی داخلی در سازمان
1390/01/30 21:59
مولف/مترجم: علی خوزین منبع: ماهنامه تدبیر-سال هجدهم-شماره 170 چکیده: هر یک از قسمتهای یک سازمان در جهت اثربخشی و کارائی نیاز به ویژگیهائی در محیط فعالیت خود دارد. تعاملات و روابط حرفهای حسابرسان داخلی، به عنوان یکی از قسمتهای مهم سازمان، با سایر مدیران، عامل مهمی در جهت نیل به اهداف حسابرسی داخلی و در مرحله بعد بهره...
-
حسابرسی عملکرد و عملیاتی
1390/01/30 21:58
مولف/مترجم: افشین نخبه فلاح منبع: ماهنامه تدبیر-سال شانزدهم-شماره 165 چکیده: سیستم اقتصادی یک کشور به میزان قابل توجهی به تصمیم گیریهای مدیریت در واحدهای اقتصادی بستگی دارد. بدیهی است این تصمیم گیریها نقش تعیین کننده ای در میزان درآمد های اقتصادی و ثمر بخش بودن فعالیتهای تعیین شده و استفاده بهینه از امکانات تولیدی و...
-
چارچوب زاکمن در فرایند معماری سازمانی
1390/01/28 18:11
مولف/مترجم: نیما قاسم نژاد مقدم منبع: ماهنامه تدبیر-سال نوزدهم-شماره 198 چکیده: در دهه اخیر، فعالیتهای زیادی در رابطه با معماری سازمانی و نیز روشها و استانداردهای آن در سطح دنیا صورت گرفته است. معماری سازمانی به عنوان راهحلی جامع و راهبردی در مدیریت توسعه سیستمهای اطلاعاتی از دهه 1990 میلادی با حرکت فزایندهای مورد...
-
نقش معماری در توسعه سیستم های اطلاعات استراتژیک
1390/01/28 18:03
مولف: دکتر شعبان الهی و مسعود باقری منبع: اولین سمینار مدیریت فن آوری اطلاعات چکیده: در این مقاله ابتدا توضیح مختصری از معماری سیستم خواهیم داشت و در ادامه به تشریح واهمیت معماری برای سیستمهای اطلاعات استراتژیک خواهیم پرداخت. همچنین یک مدل جهت تهیه معماری سیستمهای اطلاعات استراتژیک ارایه شده که اجزاء آن یعنی برنامه...
-
تجارب کلیدی و عوامل موفقیت در همکاریهای بین سازمانی
1390/01/26 15:35
مولف/مترجم: هادی زبردست منبع: ماهنامه تدبیر-سال هفدهم -شماره 172 چکیده: این مقاله تلاش دارد تا مهمترین درسهای کلیدی مدیریتی و نیز فاکتورهای موثر بر موفقیت مشارکتهای بین شرکتی راشناسایی کند. در ابتدا مروری برتحقیقاتی که درزمینه فاکتورهای موثر برموفقیت عملکرد مشارکتهای راهبردی انجام شده ، خواهیم داشت و در انتها تجارب...
-
ارزیابی و توسعه نظام پیشنهادها مدل CIPP
1390/01/26 15:31
مولف/مترجم: زهرا رضوی امیری- زهرا سعیدی منبع: ماهنامه تدبیر-سال هفدهم -شماره 172 چکیده: امروزه یکی از معضلاتی که سازمانها به آن مبتلا هستند مشکل نیروی انسانی و ناتوانایی سازمان در استفاده بهینه از توان بالقوه کارکنان به ویژه در سطوح کارشناسی و تخصصی است. این امر سبب کاهش بهره وری سازمان و ناتوانی در رقابت در عرصه...
-
چگونگی انجام تحقیق در فضای اینترنت
1390/01/17 08:48
مولف: ربابه نصیرزاده منبع: سایت مدیر یار مقدمه: معمولا تحقیق برای بررسی یک مساله صورت می گیرد. بررسی مساله یا مشکل یا یادگیری یا انجام یک فعالیت فرهنگی و... مواردی است که مساله تحقیق در آن اهمیت پیدا می کند. تحقیق از نظر لغت به معنای یافتن حقیقت و در اصطلا ح علمی عبارت است از اعمال روش های توام با طرح و اندیشه که برای...
-
آشنایی با سیر تحول و کاربردهای سیستم های MRP و ERPدر سازمانها
1390/01/17 08:43
مولف: گسترش انفورماتیک ایران منبع: گسترش انفورماتیک ایران (تحت پوشش سازمان گسترش صنایع ایران) مقدمه: هر سازمان، هرچند که کوچک باشد، دارای بخش ها و سلسله مراتبی است. هر بخش مسئولیتهایی را بر عهده دارد که به نحوی تکمیل کننده وظایف سایر قسمت های سازمان میباشند. این بخش ها، در کل در جهت منافع سازمان قدم برداشته و سعی می...
-
کاربرد شبکه سازی در بازاریابی بنگاههای کوچک و متوسط
1390/01/16 09:13
احمدرضا اخوان صراف چکیده بنگاههای کوچک و متوسط، موسساتی هستند که با سطوح خاصی از عوامل سه گانه سرمایه گذاری در طرحها و ماشین آلات، تعداد کارکنان استخدام شده و حجم محصولات یا گردش تجاری شناخته می شوند. معمولا در هر کشور بسته به شرایط و سیاستهای کلان اقتصادی، گروههای مشخصی از بنگاههای اقتصادی در این رده قرار میگیرند....